۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۰۴۵۱۸
مدیر اداره کل زندان های استان قم خبر داد؛

آزاد شدن بیش از ۸۰ زندانی در گلریزان سال گذشته

آزاد شدن بیش از ۸۰ زندانی در گلریزان سال گذشته
حجت الاسلام تهامی از آزاد شدن ۸۷ زندانی با بدهی دو میلیارد تومانی در گلریزان سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام تهامی پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی با ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد گلریزان استان قم، گفت: گلریزان در استان قم بیش از دو سال است به صورت رسمی برگزار می شود گرچه بیش از آن نیز فعالیت داشته است.

مدیر کل زندان های استان قم ادامه داد: در نخستین سال برگزاری گلریزان در استان قم 68 نفر از زندانیان که بیش از یک میلیارد تومان بدهی داشته اند آزاد شدند که سیصد میلیون تومان خود شکات گذشت کردند و نهصد میلیون تومان آورده خانواده های زندانی ها بوده است و سیصد و 27 میلیون نیز خیرین کمک کردند.

وی افزود: در سال 97 و دومین سال برگزاری گلریزان رسمی در استان قم 87 نفر با بدهی دو میلیارد تومانی آزاد شدند که یک میلیارد تومان شکات گذشت کردند، چهارصد میلیون تومان نیز آورده خانواده زندانیان بوده است و 500 میلیون تومان خیرین کمک کردند.

حجت الاسلام تهامی در ادامه به برخی مشکلات  افراد زندانی اشاره کرد و افزود: برخی افراد به واسطه زندانی شهرت همچنین شغل خود را از دست می دهند و با مشکلات فکری و روحی مواجه می شوند از سوی دیگر نیز خانواده ای که سرپرست خود و نان آور خانواده را از دست داده است با مشکلات فراوانی مواجه می شود.

وی اضافه کرد: حتی شاکیان نیز به دلیل این که سرمایه خود را از دست داده اند با مشکلاتی مواجه می شوند که این اقدامات از قبیل برگزاری گلریزان برای کاهش مشکلات است.

وی با بیان این که با توجه به مشکلات اقتصادی در سال جاری نیازمند کمک های بیشتری هستیم، گفت: البته در سال جاری زندانیان کاهش یافته اند اما متأسفانه مبلغ بدهی نسبت به سال گذشته بیشتر است و مساعدت بیشتری می طلبد و امیدواریم با توصیه های شما، خیرین در این بخش بیشتر حضور داشته باشند./1324/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
مصطفی رستمی
ارسال نظرات