۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۰۴۹۸۳

درآمد ده‌ها میلیاردی حج، هدف باج خواهی ترامپ از بن سلمان

درآمد ده‌ها میلیاردی حج، هدف باج خواهی ترامپ از بن سلمان
در ادامه باج خواهی های ترامپ از عربستان، بن سلمان به درآمدهای حج با هدف پرداخت باج هایی روی خواهد آورد که باید به کاخ سفید بدهد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در حالی به باج خواهی خود از عربستان ادامه می دهد که در جمع هواداران خود در «ویسکانسین» این کشور با تحقیر شاه سعودی و کشورش گفت که عربستان به جز پول هیچ چیز دیگری ندارد.

ترامپ به باج گیری 450 میلیادر دلاری خود در اوایل به قدرت رسیدنش از عربستان اشاره کرد و آن را وسیله ای برای خنداندن مخاطبانش در سخنرانی های اخیر خود قرار داده است.

شبکه خبری الجزیره طی گزارشی با اشاره به سیاست باج خوای آمریکا از عربستان در برابر حمایت این کشور در برابر تهدیدهای منطقه نوشت: محمد بن سلمان در ادامه باج دادن به رییس جمهور آمریکا این بار به درآمدهای میلیاردی حج روی می آورد.

به گزارش الجزیره، با افزایش شمار حجاج بیت الله الحرام، انتظار می رود که درآمد سال عربستان از حج با حلول سال 2020 میلادی به 47 میلیارد دلار برسد.

بن سلمان با بالا بردن سهمیه زایران عمره و حجاج در حال تبدیل این مراسم معنوی و واجب شرعی به یک پروژه اقتصادی است که در کنار درآمدهای نفتی، وسیله ای برای جبران کسری بودجه و باج دادن به آمریکا تبدیل شده است./983/ب

ارسال نظرات