۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۰۴۹۸۸
امام جمعه امین شهر:

مدیریت فضای مجازی از مهم‌ترین وظایف دولت است

مدیریت فضای مجازی از مهم‌ترین وظایف دولت است
حجت الاسلام فلاحی گفت: مدیریت فضای مجازی از مهم‌ترین وظایف دولت شمرده می‌شود، زیرا عامل اساسی ناهنجاری‌های اجتماعی در کشور از طریق فضای مجازی است.
حجت الاسلام عباس فلاحی امام جمعه امین شهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با فضای مجازی، گفت: فن و تکنولوژی یکی از دستاور‌های مهم مردم ایران بوده و هر کشوری برای پیشرفت نیاز به تکنولوژی دارد.
 
وی افزود: مدیریت بر فضای مجازی از مهم‌ترین وظایف دولت شمرده می‌شود، زیرا عامل اساسی ناهنجاری‌های اجتماعی در کشور از طریق فضای مجازی است.
 
حجت الاسلام فلاحی با اشاره به این که کاربران نقش اساسی در فضای مجازی دارند، خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان مراقب تهاجم فرهنگی دشمنان در فضای مجازی باشند، زیرا دشمن با فضای مجازی به دنبال بدبین کردن مردم از نظام است.
 
وی اظهار داشت: فرهنگ سازی درست در فضای مجازی را مردم یاد بگیرند، زیرا بیشترین سرچی که امروزه در گوگل از سوی مردم ایران می‌شود، مطالب منفی است.
 
امام جمعه امین شهر با اشاره به این که دولت فضای مجازی مستقل را در کشور راه اندازی کند، ابراز داشت: فضای مجازی موجب فحشا در کشور شده است و مسؤولان اجرایی و قضایی باید جلوی فحشا را بگیرند.

وی با بیان این که بیگانگان به دنبال از بین بردن مردم و قدرت ایران هستند، خاطرنشان کرد: فضای مجازی باید جایگاه نشر مطالب دینی قرار گیرد و جوانان به جای این که به دنبال مطالب منفی باشند می‌توانند در فضای مجازی از مطالب دینی برخورد دار باشند.
 
حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: این که فضای مجازی به طور کلی از جامعه حذف شود یک تفکر اشتباه بوده بلکه امروزه افزون بر این که فضای مجازی مستقل نیاز کشور محسوب می‌شود، نیازمند مدیریت درست از سوی مسؤولان است.
 
وی در پایان با اشاره به این که قوه قضاییه با کسانی که از فضای مجازی سوء استفاده می‌کنند برخورد کند، گفت: جوانان سعی کنند فضای مجازی را برای نشر دادن مطالب اسلام و دین استفاده کنند./۹۷۰۷/ت310/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات