۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۰۵۲۹۳

جزئیات سفر هیأت‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین به قاهره

جزئیات سفر هیأت‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین به قاهره
یک رسانه عربی از جزئیات سفر دو هیأت جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین به قاهره پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری رسا، هیأتی متشکل از رهبران دو جنبش حماس و جهاد اسلامی روز گذشته به منظور بررسی برخی موضوعات در نوار غزه وارد قاهره پایتخت مصر شدند.

بر اساس این گزارش یحیی السنوار رییس جنبش حماس در نوار غزه به دعوت عباس کامل وزیر اطلاعات مصر برای گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه، راههای کاهش مشکلات ملت اهالی غزه و تعدادی مسائل مشترک به این کشور سفر کرد.

از سوی دیگر یک منبع فلسطینی گفت که هیأتی بلندپایه از جنبش حماس متشکل از خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش حماس و روحی مشتهی از اسرای آزادشده فلسطینی وارد قاهره شد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت که هدف از این سفر گفت‌وگو درباره آتش‌بس و اجرای توافقات قبلی با رژیم صهیونیستی که این رژیم همچنان در اجرای آن تعلل می کند است.

وی تاکید کرد که مصر از فروپاشی توافقات صورت گرفته نگران است و برای ادامه آتش بس و عدم منفجر شدن اوضاع تلاش می کند.

از سوی دیگر احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی به وبگاه عربی 21 گفت که هیأتی بلندپایه از این جنبش به ریاست خالد البطش در حال عزیمت به قاهره است.

وی افزود که هدف از این سفر گفت وگو درباره وضعیت محاصره شدگان در نوار غزه و راههایی که می توان از طریق آن بر دشمن صهیونیستی برای اجرای توافقات صورت گرفته فشار وارد آورد است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت پیش از این نوشت که هدف از این سفر مذاکرات فلسطینیان با قاهره پس از حمله ارتش اسرائیل به نوار غزه و شلیک موشک به شهرک های صهیونیست نشین است./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات