۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۰۵۵۵۶
امام جمعه بابلسر:

تریبون مساجد نباید برای تبلیغ جریان های سیاسی استفاده شود

تریبون مساجد نباید برای تبلیغ جریان های سیاسی استفاده شود
امام جمعه بابلسر گفت: نباید تریبون‌های مساجد برای تبلیغ افراد و یا جریان‌های خاص سیاسی مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در دیدار جمعی از اعضای هیأت امناء مساجد این شهرستان به اهمیت رونق مساجد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ اسلام مساجد همواره یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تبلیغ دین به شمار می‌رفته اند.
 
وی با بیان این که مساجد در جامعه دینی همواره محور اصلی همه امور فرهنگی، دینی، اجتماعی و حتی سیاسی بوده اند، افزود: رشد و رونق دین و ارزش‌های الهی با بهره گیری از ظرفیت بالای مساجد محقق شده است.
 
حجت الاسلام قلی پور از مساجد به عنوان مهم‌ترین پشتوانه دین در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: رونق و تقویت برنامه‌های دینی همواره در سطح مساجد صورت گرفته است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مساجد در جریان دوران مبارزات نهضت انقلاب اسلامی نیز یکی ازمهم‌ترین پایگاه‌های ساماندهی نیرو‌های انقلابی محسوب می‌شده است، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و مساجد نقش تعیین کننده‌ای در پیشبرد اهداف نهضت انقلاب اسلامی ایفا کرده اند.
 
امام جمعه بابلسر با اشاره به این که برنامه‌های دینی و تبلیغی در سطح جامعه اسلامی با مساجد گره خورده اند، بیان داشت: حضور در مسجد همواره به عنوان یک فرصت برای رشد دینی جامعه محسوب می‌شده است.
 
حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که همه برنامه‌های معنوی و دینی در ماه مبارک رمضان باید با محوریت مساجد برگزار شود، خاطرنشان کرد: مساجد در طول تاریخ اسلام همواره محور برنامه‌های دینی و معنوی جامعه بوده اند و این محوریت امروز نیز باید حفظ شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود حضور روحانی در مساجد را ضروری دانست و با بیان این که مساجد بدون روحانی وجهه و جایگاه خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان که شاهد حضور گسترده مردم در مساجد و تکایا هستیم باید حضور روحانی در مساجد تقویت شود تا شاهد رونق برنامه‌های دینی و فرهنگی در این ماه با فضیلت باشیم.
 
امام جمعه بابلسر از مساجد به عنوان ظرفیت ارزشمندی برای جذب نسل جوان یاد کرد و با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تقویت حضور جوانان و نوجوانان در مساجد است، خاطرنشان کرد: حضور نسل جوان در مساجد با حضور و محوریت روحانیت محقق خواهد شد.
 
وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که تریبون‌های مساجد تنها برای تقویت برنامه‌های دینی، معنوی و فرهنگی جامعه است، تصریح کرد: نباید تریبون‌های مساجد برای تبلیغ جریان‌ها و گروه‌های سیاسی و افراد خاص مورد استفاده قرار گیرد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات