۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۰۵۶۱۸
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

اجرای طرح ضیافت الهی در ۳۵۰ بقعه متبرکه مازندران

اجرای طرح ضیافت الهی در ۳۵۰ بقعه متبرکه مازندران
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح ضیافت الهی در ۳۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.
حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از اجرای طرح ضیافت الهی در ۳۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.
 
وی با بیان این که این طرح هر ساله و همزمان با ماه مبارک رمضان در اماکن متبرکه شاخص مازندران با محوریت و حضور روحانیت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال نیز ۳۵۰ مبلغ اعزامی از قم و بومی در طرح ضیافت الهی بقاع متبرکه استان مشارکت دارند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین به برپایی خیمه‌های معرفت در ۵۰ بقعه متبرکه استان اشاره کرد و گفت: پاسخ به شبهات و سؤالات دینی، بیان احکام، مشاوره خانواده و همچنین طرح مسائل روز از جمله موضوعاتی است که از سوی روحانیان در خیمه‌های معرفت به آن پرداخته می‌شود.
 
حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف در استان را رونق برنامه‌های قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا ترتیل خوانی با حضور قاری مصری و همچنین تفسیر قرآن در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استان از جمله برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان است.
 
مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران، ماه مبارک رمضان را فرصتی برای تقویت برنامه‌های قرآنی در جامعه دانست و تصریح کرد: نشست‌های قرآنی و همچنین جلسات تفسیر قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در همه شهر‌های استان برگزار می‌شود.
 
وی، انس با کلام الهی در ماه مبارک رمضان را موجب تعالی روحی و معنوی انسان دانست و بیان داشت: انسان با مأنوس شدن با قرآن و مفاهیم الهی به یک جایگاه معنوی خاصی دست خواهد یافت.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود از رونق برنامه‌های معنوی و فرهنگی در سطح مساجد استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به وجود حدود چهار هزار مسجد در استان، باید از این ظرفیت غنی در جهت رشد و تعمیق باور‌های دینی مردم به ویژه نسل جوان بهره گرفت.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که همه لحظات ماه مبارک رمضان سرشار از رحمت، برکت و مغفرت الهی است، تصریح کرد: عمل به قرآن در کنار قرائت و فهم آن موجب آسمانی شدن انسان مؤمن می‌شود.
 
مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان از سوی اقشار مختلف به ویژه مسافران تأکید کرد و گفت: روزه خواری علنی در ماه مبارک رمضان بی حرمتی به ارزش‌های الهی و معنوی در این ماه با فضیلت است./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات