۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۶
کد خبر: ۶۰۶۰۸۸
مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران:

حوزه علمیه خواهران نقش مهمی در خنثی سازی شبیخون فرهنگی دشمنان دارد

حوزه علمیه خواهران نقش مهمی در خنثی سازی شبیخون فرهنگی دشمنان دارد
حجت الاسلام والمسلمین کبیریان گفت: خنثی سازی شبیخون فرهنگی دشمن باشناسایی و استفاده از ظرفیت‌های عظیم حوزه های علمیه خواهران امکان پذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار اخیر طلاب و فضلای حوزوی با رهبر معظم انقلاب، گفت: خدا را شاکریم که در ماه رحمت الهی این فیض عظیم نصیب خواهران و برادران طلبه شد و به دیدار رهبر معظم انقلاب نائل شدند تا مثل همیشه از رهنمودهای حکیمانه ایشان بهره برده و دلگرم شوند.

وی افزود: حضرت آقا همیشه نسبت به همه مسائل اجتماعی نگرش مثبتی دارند، که از آن جمله دید ایشان نسبت به تبیین جایگاه حوزه‌های علمیه در جامعه است که در دیدار اخیرشان به آن اشاره فرمودند، علی‌رغم اینکه دشمن همواره سعی دارد بین مردم و روحانیت فاصله بیاندازد حضرت آقا معتقد هستند که روحانیت جایگاه محترمی در بین مردم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در این دیدار مورد تاکید قرار دادند،به ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران اشاره داشتند، ابراز کرد: حضرت آقا پیش از آن نیز از حوزه‌های علمیه خواهران با عنوان یک پدیده مبارک نام بردند و حقیقت نیز همین است، حوزه‌های علمیه خواهران علی‌رغم عمر کوتاهی که دارد دارای ظرفیت‌های بسیار فراوانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: در مدت 22 سالی که از تاسیس حوزه‌های خواهران می‌گذرد ده‌ها هزار طلبه خانم در مدارس علمیه به خوبی تربیت شدند، با توجه به همت والای خواهران طلبه ما در این عرصه ظرفیت‌های فراوانی داریم به فرموده حضرت آقا امروز بانوامین‌های زیادی در حوزه و جامعه وجود دارند که بسیاری از آنان گمنام هستند؛ امیدواریم با اشاره رهبر معظم انقلاب و حمایت‌های ایشان حوزه‌های علمیه خواهران جایگاه خود را در جامعه و نظام اسلامی پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز در همه نهادها و سازمان‌های اجتماعی و دولتی به خصوص در مراکز فرهنگی ضرورت حضور خواهران طلبه احساس می‌شود، گفت: درحال حاضر نیمی از جمعیت جامعه بانوان  هستند و به طور طبیعی حداقل نیمی از همه مسائل اجتماعی و فرهنگی به خانم‌ها برمی‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان ادامه داد: البته اگر تاثیرگذاری بانوان بر تربیت نسل آینده را در نظر بگیریم می‌توان گفت خانم‌ها بر کل جامعه اثرگذار هستند و با این اوصاف ضرورت حضور و اثرگذاری خواهران طلبه بسیار بسیار بیشتر احساس می‎‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با تاکید بر اینکه اگر خواهران طلبه جایگاه خود را در نهادهای فرهنگی جامعه پیدا کنند مسائل کلان و اساسی فرهنگی جامعه حل خواهد شد، گفت: چرا که عموم مشکلات فرهنگی جامعه از ناحیه شبیخون‌های دشمن نسبت به بانوان، خانواده و کودکان است.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان در تلاش هستند در آموزش و پرورش، مدارس و مهدهای کودک ها نابسامانی‌های فرهنگی ایجاد کنند، اظهار داشت: بهترین قشری که می‌تواند در برابر این تهاجمات فرهنگی در حوزه کودکان و بانوان به کار گرفته شود قطعا استفاده از ظرفیت خواهران طلبه است چرا که همواره نقش خانم‌ها در مسائل تربیتی نسبت به آقایان چندین برابر بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان ادامه داد: با عنایت الهی تا به امروز نیز خواهران طلبه نقش‌آفرینی‌های خوبی در جای جای کشور داشتند و توانستند با حضور و همت بلند خود در مناطق مختلف بسیاری از معظلات فرهنگی را سروسامان داده و برطرف نمایند؛ امیدواریم تاکید رهبر معظم انقلاب درباره به کارگیری ظرفیت خواهران طلبه نقطه عطفی در این عرصه باشد و حضور طلاب خواهر در امور فرهنگی جامعه پررنگ‌تر شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: بنده به عنوان خادم حوزه علمیه خواهران استان تهران موظف هستم از همه دست‌اندرکارانی که زحمت کشیدند و چنین دیداری را ترتیب دادند، تشکر کنم و امیدوارم اینگونه مجالس و دیدارهای مستقیم خواهران و برادران طلبه با رهبر معظم انقلاب بیشتر از گذشته باشد، همچنین از خواهران طلبه نیز درخواست دارم از فرصت مغتنمی که برای ایشان به وجود آمده نهایت استفاده را ببرند و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه نحوه درس خواندن و ارتباط با اساتید را مورد توجه قرار دهند./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 8
 

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات