۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۰۶۱۱۲
مدیر مجتمع آموزش عالی بنت الهدی مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت خانم ها در عرصه تبلیغ بین الملل

ضرورت استفاده از ظرفیت خانم ها در عرصه تبلیغ بین الملل
حجت الاسلام حسینی کاویانی استفاده از ظرفیت خانم ها در عرصه بین الملل را ضروری دانست و گفت: نیمی از جامعه مؤثر اجتماعات بشری را خانم ها تشکیل می دهند.

حجت الاسلام سیدمحمود حسینی کاویانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مطرح شدن ضرورت استفاده از حوزه علمیه خواهران در مراکز فرهنگی در دیدار طلاب با رهبر معظم انقلاب، گفت: استفاده از ظرفیت شخصیتی و هویتی زن مسلمان در عرصه بین الملل همانند برادران امری غیر قابل انکار است.

مدیر مجمتع آموزش عالی بنت الهدی جامعه المصطفی ادامه داد: نیمی از جامعه مؤثر تمام اجتماعات بشری را خانم ها تشکیل می دهند بنابراین باید به این قشر توجه ویژه ای داشت.

وی با بیان این که پس از انقلاب، جمهوری اسلامی را متهم کردند که می خواهد از ورود خانم ها به مراکز علمی و پژوهشی جلوگیری کند، گفت: در عمل خلاف آن صورت گرفت و همه مشاهده کردند که نظام جمهوری اسلامی ایران به مدل واقع گرایانه به خانم ها توجه دارد و حتی برخی گمان می کنند بیش از حد اهمیت می دهد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با بیان این که حوزه علمیه نیز در استفاده از ظرفیت خانم ها غافل نشود، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی مجموعه های بانوان در حوزه علمیه شکل گرفت و مجموعه ای مانند جامعه الزهرا(س) از ولیده های انقلاب است که جامعه المصطفی نیز به آموزش تربیت خانم ها توجه دارد و مجتمع علمی بنت الهدی امروزه  کارکرد پژوهشی در عرصه بانوان را برعهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: خانم ها از عناصر تأثیر گذار در ساختن باورها و ارزش های فرهنگی هستند از سوی دیگر می توانند نقش مخربی داشته باشند چنانچه فرهنگ غرب به سمت استفاده ابزاری از زن حرکت می کند و در تمامی فرهنگ غرب چنین موردی مشاهده می شود.

مدیر مجتمع آموزش عالی بنت الهدای ادامه داد: این مجتمع به عنوان یک مرکز علمی پژوهشی اسلامی بایستی کارکرد شخصیت دهی به بنیان های فکری و اندیشه ای خانم ها را پیگیری کند که در این زمینه توفیقات خوبی داشته است و شخصیت هایی که از این مؤسسه فارغ التحصیل می شوند توجه مجامع علمی را به خود جلب کرده اند./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 13
مصطفی رستمی
ارسال نظرات