۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۰۶۱۴۱
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

مسؤولان زمینه ازدواج 12 میلیون جوان آماده به ازدواج را فراهم کنند

مسؤولان زمینه ازدواج 12 میلیون جوان آماده به ازدواج را فراهم کنند
استاد حوزه علمیه ازدواج به هنگام را ضامن سلامتی جامعه دانست و گفت: درحال حاضر 12 میلیون جوان آماده به ازدواج نیازمند کمک مسؤولان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: سوره اعراف دانشگاه شیطان ستیزی و شیطان شناسی است.

وی با بیان اینکه خداوند در سوره اعراف از شیطان طائف پرده برداری می کند و به معرفی او می‌پردازد، ابراز کرد: شیطان طائف شیطانی است که گرد قلب انسان طواف می کند و زمانی که شیطان طائف می خواهد به درون قلب انسان باتقوا نفوذ کند شخص متقی با یاد الهی او را فراری می دهد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه اهل تقوا با ابزار ذکر راه نفوذ شیطان را به قلب می‌بندند، ابراز کرد: سالک الی الله به تقوای پرهیز، تقوای گریز و تقوای ستیر نیازمند است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه سوره نور دانشگاه تقوای پرهیز است، اظهار داشت: در این سوره انسان به داشتن حیا و عفت دعوت می شود تا از این طریق از آلوده شدن به گناه در امان باشد، همچنین در این سوره مومنان و مومنات به مدیریت هوای نفس، خویشتن‌داری، پاک چشمی، داشتن حجاب و پوشاندن زینت و زیور زنان توصیه می شود؛ آیه 31 سوره نور به زنان توصیه می کند با روسری‌های بلند حجاب خود را رعایت کنند.

وی ازدواج به هنگام را مهمترین عامل سلامت جامعه دانست و گفت: در حال حاضر 12 میلیون جوان آماده به ازدواج در کشور وجود دارد که اگر مسؤولان و خانواده‌ها کمک کنند و شرایط فراهم شود می توانند ازدواج کنند؛ براساس آیات قرآن کریم اگر زمینه ازدواج برای کسی فراهم نشد  او باید اهل عفت و تقوا باشد تا خداوند از فضل خود به او عنایت کند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه سوره یوسف دانشگاه تقوای گریز است، گفت: زمانی که انسان در خلوت گناه قرار می گیرد و شیطان او را وسوسه می کند تا مرتکب گناه شود اگر در فرار را بر قرار ترجیح دهد و در فرار سبقت بگیرد خداوند درب های رحمت را به روی او می گشاید.

استاد حوزه علمیه وی با بیان اینکه انسان به وسیله ذکر می تواند با شیطان مبارزه کند، اظهار داشت: عبادت خاضعانه و خاشعانه بینی شیطان را به زمین می‌زند و تلاوت قرآن کریم یکی از آن عبادت‌ها است، طبق صریح روایات؛ در خانه ای که قرآن تلاوت می شود شیاطین از آن خانه فرار می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دعا تقوای ستیز است، خاطرنشان کرد: انسان زمانی که دعا می کند به خداوند متصل و از شیاطین دور می شود؛ رمضان ماه دعا و مناجات است و انسان نباید از این فرصت ماه رمضان غفلت کند./813//202/خ

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات