۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۰۶۴۰۳
حجت الاسلام سرلک:

بندگی خداوند بهترین سبک زندگی است

بندگی خداوند بهترین سبک زندگی است
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه بندگی خداوند بهترین سبک زندگی است، بیان داشت: اگر ابعاد وجودی انسان الهی شود بندگی او بر زندگی‌اش محیط می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: انسان باید مظهر جمال و جلال خداوند باشد.

وی افزود: خداوند در وجود انسان ظرفیتی قرار داده تا بتواند از تمام عالم دست بکشد و تنها به خداوند توجه داشته باشد.

حجت الاسلام سرلک با اشاره به اینکه خداوند مالک ملک وجودی انسان است، عنوان کرد: هدف زندگی انسان در عالم دنیا مشاهده و نشان دادن خداوندمتعال بوده است و این هدف در کانون خانواده محقق می شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه بندگی خداوند بهترین سبک زندگی است، بیان داشت: اگر ابعاد وجودی انسان الهی شود بندگی او بر زندگی‌اش محیط می شود.

وی با بیان اینکه انسان در کانون خانواده می تواند به خلاء‌های سلوکی خود دست یافته و آن‌ها را جبران کند، عنوان داشت: انسان باطن خود را در ظاهر اعضای خانواده می تواند مشاهده کند.

حجت الاسلام سرلک مهمترین هدف خلقت انسان را رسیدن او به کمال بیان کرد و گفت: اگر انسان نتواند در کانون خانواده به این هدف دست یابد هرگز نمی تواند آن را در جای دیگر جستجو کند؛ انسان با تقوا به اعضای خانواده دلبستگی دارد اما زمانی که نیاز به کنار گذاشتن این دلبستگی دارد آن را کنار می گذارد و به میدان جهاد می رود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه پیامبراکرم(ص) بهترین الگو برای رسیدن به نهایت انسانیت است، گفت: انسان اگر بخواهد به شهود الهی نائل شود با الگوبرداری از سیره نبوی می‌تواند به این مهم دست یابد.‌

وی ادامه داد: حضرت رسول(ص) می فرمایند: کسانی که در خانواده مهربان‌تر باشند به من پیامبر شبیه‌تر هستند؛ خانواده ظرفیت قدسی و تربیتی بی نظیری دارد.

حجت الاسلام سرلک گفت: کسانی که از ترس فقر ازدواج را به تاخیر می‌اندازند در اصل به خداوند شرک می ورزند؛ رسیدن به هدف آفرینش باید ملاک انتخاب همسر باشد از این رو در زندگی توحیدی همدلی زوجین بیشتر مشاهده می شود.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: خوشبخی نتیجه جنگیدن است و اساسا کسی می تواند به آرامش برسد که فارغ از رویکرد عصر کنونی که امکانات محور است بتواند قدرت حل مشکلات را داشته باشد./813//202/خ

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات