۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۰۶۴۵۱
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز:

ایمان و عمل صالح سرمایه اصلی نجات بشر و کلید درهای بهشت است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز بابیان اینکه ایمان به خداوند و عمل صالح شرط لازم برای رسیدن به سعادت انسانی است، گفت: این دو کلید درهای بهشت است.

ایمان و عمل صالح سرمایه اصلی نجات بشر و کلید درهای بهشت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی لرستانی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز، ظهر امروز در کلاس عقیدتی و در جمع پاسداران این شهرستان گفت: خدای متعال انسان را با هدفی به این عالم خاکی آورد و ایمان به خداوند و فرستادگان وی را رمز رسیدن به کمال حقیقی و سعادت دنیوی و اخروی مقرر فرمود.

وی افزود: با رجوع به آیات و روایات معصومین(ع) مشخص می شود که ایمان به خداوند و عمل صالح شرط لازم برای نیل به سعادت انسانی است.

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به اینکه در آیات قرآن مکرر ایمان و عمل صالح در کنار هم سعادت و رستگاری انسان را به دنبال دارد، عنوان کرد: برای بقا ایمان در دل، انجام عمل صالح امری ضروری است که بدون آن روح ایمان می خشکد و نخستین چیزی که سرمایه اصلی نجات و خمیرمایه سعادت و کلید درهای بهشت شمرده شده است، ایمان و عمل صالح است.

وی با اشاره به اینکه قرآن در آیه 82 سوره بقره می فرماید: کسانی که ایمان آورند و اعمال صالح انجام دادند یاران بهشت هستند و جاودانه در آن خواهند ماند، خاطرنشان کرد: ایمان تنها یک کلمه نیست بلکه یک باور قلبی است، باوری که به زندگی انسان جهت می دهد و در چگونه زیستن او نقشی مهم دارد و محور ارزش گذاری برای اندیشه ها و عملکردهای مردم است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز یادآور شد: خداوند در قرآن کریم هرگاه ایمان را مطرح می سازد به دنبال آن عمل را نیز بیان می دارد تا نمود عینی ایمان زبانی و یا اعتقاد صرف، ایمان نیست مگر آنکه به لوازم آن چیزی که بدان معتقد شده ایم ملتزم شویم و آثار آن را بپذیریم.

وی گفت: درک فوائد ایمان، زمانی معنا پیدا می کند که انسان علاوه بر آنچه که خداوند دستورداده عمل نماید نه اینکه تنها به ایمان زبانی و یا باور قلبی اکتفا نموده و از طرفی نیز در انتظار چشیدن فوائد ایمان باشد.

حجت الاسلام لرستان بیان کرد: یکی دیگر از راه های رسیدن به فایده ایمان به خدا این است که انسان شرایط خلأ ایمان را مورد بررسی قرار دهد و ببیند در صورت نبود ایمان چه زیان های مادی و معنوی، فردی و اجتماعی شامل افراد می شود به عنوان نمومنه می بینیم آنجا که جای ایمان خالی مانده است مانند برخی جوامع عصر حاضر تمام قدرت علمی صرف خودخواهی ها و خودپرستی ها، افزون طلبی ها، برتری طلبی ها، استثمارها، استبدادها، نیرنگ ها و نیرنگ بازی ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع آیات و روایات استفاده می شود که ایمان و عمل همچون دو بال هستند و در آیات و روایات این دو در زندگی مان ارتباط مستقیم و متقابل در زندگی مان تصدیق می کند./9451//210/خ

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات