۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۰۷۰۵۴
رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان خبر داد؛

اجرای طرح ضیافت الهی در ۲۷ بقعه متبرکه کاشان

اجرای طرح ضیافت الهی در ۲۷ بقعه متبرکه کاشان
رییس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان از اجرای طرح ضیافت الهی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در۲۷ بقعه متبرکه شهرستان کاشان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام اصغر توسلی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان ماه و لزوم استفاده هر چه بهتر از این ماه پر برکت و بهره مندی از فیوضات معنوی ماه ضیافت الهی ویژه برنامه‌های فرهنگی مذهبی در بقاع متبرکه انجام می‌شود.

وی افزود: در طرح ضیافت الهی ویژه ایام ماه مبارک رمضان که در۲۷ بقعه متبرکه شهرستان کاشان پیش شده است؛ برنامه‌های مختلف از جمله برپایی نماز‌های جماعت، جزء خوانی قرآن کریم، ویژه برنامه شب‌های قدر، میلاد امام حسن مجتبی(ع)، سوگواری حضرت خدیجه با نام مادر امت، افطاری ساده و نماز عید فطر پيش بيني شده است

حجت الاسلام توسلی با اشاره به اینکه در این ایام در۲۵ بقعه نماز جماعت برگزار می‌شود، گفت: در۲۱ بقعه میلاد امام حسن (ع)، ۲۴ بقعه مراسم شب‌های قدر، در۲۵ بقعه جزء خوانی قرآن کریم و در۷ بقعه متبرکه نیز سوگواری حضرت خدیجه (س) با نام خدیجه مادر امت برگزار می‌شود.

وی با بيان اينكه در ماه مبارک رمضان ۲۶ روحانی و مبلغ بومی به اجرای برنامه‌ها در بقاع متبرکه می‌پردازند افزود: یک نفر مبلغ اعزامی نیز در این طرح با مبلغان بومی مشارکت دارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: برای سومین سال متوالی آیین ترتیل خوانی آستان مقدس علی بن باقر (ع) در مشهد اردهال از ساعت ۲۲ هر شب در فضایی معنوی با حضور قاریان برتر کشوری و بین المللی همراه با جلسه تفسیر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام توسلی با اشاره به اینکه این آیین هرشب ساعت ۴۰ قیقه بامداد از شبکه تهران و ساعت ۵ صبح یک روز درمیان از شبکه اصفهان پخش می‌شود، اظهار داشت: شکوه و زیبایی و کیفیت برگزاری این آیین معنوی سبب شده تا این آیین طی دو سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر در بین آیین‌های جزء خوانی تلویزیونی شود.

وی یکی از شاخصه‌های این طرح را ترویج افطاری ساده در بقاع متبرکه دانست و با اشاره به اینکه که در سه بقعه متبرکه افطاری ساده توزیع می‌شود، گفت: در امامزاده ولی بن موسی (ع) راوند هر شب بعد از مراسم جزء خوانی و نماز مغرب و عشا، بطور میانگین بین۸۰۰ تا یکهزار و ۲۰۰ پرس افطاری ساده توزیع می‌شود.

حجت الاسلام توسلی همچنین با اشاره به اینکه در امامزاده قاسم و محمد (ع) جوشقان قالی نیز هر شب حدود ۴۰۰ پرس افطاری ساده توزیع می‌شد، افزود: در آستان مقدس علی بن باقر (ع) مشهد اردهال کاشان نیز شب‌های چهارشنبه و پنج شنبه هر شب حدود چهار تا پنج هزار افطاری توزیع می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان یادآور شد: افطاری ساده شامل خرما، نان، سبزی، پنیر، برخی اوقات نیز سیب زمینی و هندوانه است که بطور میانگین برای هر پرس سه تا چهارهزار تومان توسط بانیان خیر هزینه می‌شود.

به گفته وی، این طرح با عزاداری‌های شب‌های قدر و احیاء ادامه داشته و با برپایی جشن عید فطر و نماز عید در بقاع متبرکه خاتمه خواهد یافت.

لازم به ذکراست، طرح ضیافت الهی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در۲۷ بقعه متبرکه شهرستان کاشان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی به عنوان یکی از حدود شصت شناسه فرهنگی قابل اجرا در بقاع متبرکه است./۱۳۰۷//210/خ
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات