۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۶۰۷۳۲۶
مدیر مدرسه علمیه امام صادق قائمشهر:

تحقق برنامه جامع سبب تحول عملی در حوزه می شود

تحقق برنامه جامع سبب تحول عملی در حوزه می شود
حجت الاسلام سلیمانی بر ضرورت اجرایی شدن برنامه جامع حوزه تأکید کرد و گفت: عملیاتی شدن این برنامه موجب تحول عملی در حوزه خواهد شد.
حجت الاسلام صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به تلاش دشمن در جهت سست کردن رابطه میان مردم و روحانیت اشاره کرد و بر ضرورت هوشیاری جامعه در این رابطه تأکید کرد.
 
وی با بیان این که تلاش در جهت سست کردن رابطه میان مردم و روحانیت به منظور ضربه زدن به انقلاب و براندازی نظام اسلامی صورت می‌گیرد، افزود: دشمن به خوبی می‌داند تا زمانی که رابطه میان مردم و روحانیت مستحکم است آن‌ها نمی‌تواند اقدام عملی علیه نظام و انقلاب انجام دهند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، پیوند امروز میان مردم و روحانیت را نتیجه خلوص نیت، تکلیف مداری و مسؤولیت پذیری روحانیت در طول تاریخ برشمرد و خاطرنشان کرد: در طول تاریخ علما و مراجع دینی مأمن و پناهگاهی امن برای اقشار مختلف مردم بوده اند.
 
حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که تقویت دین و خدمت به مردم دو دغدغه مهم روحانیت در طول ادوار مختلف تاریخ بوده است، تصریح کرد: مجاهدت و از خودگذشتگی روحانیت برای حفظ دین و ارزش‌های معنوی در جامعه اسلامی بر کسی پوشیده نیست.
 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر با اشاره به این که امروز نیز روحانیت پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان است، خاطرنشان کرد: مردم به دلیل ارتباط تنگاتنگی با علما و روحانیان دارند بسیاری از خواسته‌ها و مطالبات خود را نزد آن‌ها مطرح می‌کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تلاش دشمن برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت به شکست خواهند انجامید، تصریح کرد: بصیرت و قدرشناسی بالای مردم سد محکمی در برابر هر گونه توطئه دشمنان علیه انقلاب و روحانیت است.
 
حجت الاسلام سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با مثبت ارزیابی کردن رویکرد جدید در مدیریت حوزه‌های علمیه بر ضرورت تحقق عملی برنامه جامع حوزه تأکید کرد و گفت: به طور حتم عملیاتی شدن این برنامه جامع موجب تحول عملی در حوزه خواهد شد.
 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر با بیان این که مسأله تحول در حوزه باید در عمل مبنای برنامه‌های مدیران و مسؤولان حوزه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با طراحی برنامه جامع حوزه، بستر‌های لازم به منظور تحقق عملی تحول در بخش‌های مختلف حوزه فراهم شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه به منظور نقش آفرینی در جامعه امروز نیازمند تحول در بخش‌های مختلف است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بسیار بالای علمی و فقهی که در حوزه وجود دارد با تحول در برخی بخش‌های این مرکز مهم علمی کشور می/950/ت210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات