۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۰۷۸۹۵
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی:

بالاترین دستاورد ماه رمضان رسیدن به سلوک و معرفت فاطمی است

بالاترین دستاورد ماه رمضان رسیدن به سلوک و معرفت فاطمی است
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه انسان نباید محبت اهل بیت(ع) را سنگر و خاکریز انجام گناه خود قرار دهد، گفت: انسان نباید از هوای نفس تبعیت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، شب گذشته در آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر(ع) چیذر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اگر بنده مومن به حقیقت و بطن ماه مبارک رمضان دست پیدا کند در این صورت یک آرزوی بیشتر نخواهد داشت و آن اینکه ماه مبارک رمضان بر او استمرار داشته باشد.

وی افزود: برای رسیدن به این آروز باید انسان اهل فکر، ذکر، مراقبه، محاسبه، تعبد، توسل و تقرب و تزکیه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با تاکید بر اینکه انسان باید با ظاهر و باطن رمضان هماهنگ باشد، ابراز کرد: ظاهر ماه مبارک رمضان وجود مقدس امام زمان(عج) است که هر چه در این ماه به انسان عطا می شود به دست مبارک ایشان خواهد بود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با بیان اینکه باطن ماه مبارک رمضان وجود مقدس حضرت زهرا(س) است، اظهار داشت: انسان اگر از ظاهر ماه مبارک رمضان به باطن آن دست بیاید بالاترین سود را برده است.

وی ادامه داد: طبق صریح روایات؛ مقدرات یک ساله عالم هستی در شب 19 ماه مبارک رمضان برنامه ریزی می شود، شب 21 این ماه تحکیم و تثبیت خواهد شد و شب 23 به امضا و تنفیذ می رسد تا به اجرا درآید؛ گفته شده بعد از همه این مراحل مقدرات عالم به محضر امام زمان(عج) عرضه و در نهایت به امضای حضرت زهرا(س) می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به اینکه امام زمان(عج) بعد از ظهور بر اساس سلوک فاطمی عمل می کنند، ابراز کرد: انسان اگر بخواهد از ظاهر ماه مبارک رمضان به باطن آن دست یابد باید تلاش کند به سلوک فاطمی برسد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: گام نخست در سلوک فاطمی کسب معرفت فاطمی است بنابراین می طلبد انسان به میزان ظرفیتی که دارد برای کسب معرفت فاطمی تلاش کند.

وی درباره سلوک فاطمی، گفت: مقصود از سلوک فاطمی آن است که انسان اعضا و جوارحش از گناه روزه باشد و نسبت به اعمالی که انجام می دهد مراقبه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی ادامه داد: انسان در سلوک فاطمی خودش را برای سوال و جواب عالم آخرت آماده می کند و خود را به انجام هر کار خلافی که موجب غضب اهل بیت(ع) می شود، مشغول نمی کند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه انسان نباید محبت اهل بیت(ع) را سنگر و خاکریز انجام گناه خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: تبعیت از هوای نفس عاقبت انسان را نابود می کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات