۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۰۸۰۷۰
حجت الاسلام میرزامحمدی:

ادب ویژگی شاخص امام علی بود

ادب ویژگی شاخص امام علی بود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ادب ویژگی شاخص امام علی بود، گفت: رد امامت امام علی(ع) همانند قضیه سجده بر آدم و تمرد ابلیس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد ارک تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: وصیت بر همه مومنان و متقین واجب است.

وی با طرح این پرسش که آیا پیامبراکرم(ص) مومن بودند؟ مومن از دنیا رفتند؟ ادامه داد: پیامبراکرم(ص) صاحب شریعت هستند و اگر ایمانی هم مطرح می شود سایه شریعت و تربیت پیامبراکرم(ص) مطرح می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: زمانی به ما مومن می‌گویند که به شرایع دین مومن باشیم مگر می شود پیروان یک‌ مکتبی را مومن بگویند اما آورنده آن مکتب مومن نباشد؛ بنابراین پیامبراکرم(ص) با توجه به آیه وصیت به طور قطع قبل از وفات وصیت خویش را انجام داده و سخن کسانی را که منکر وصیت کردن حضرت هستند را باطل می کند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با بیان حدیثی از حضرت رسول(ص)، اظهار داشت: حضرت می فرمایند: بعد از مرگ من امت اسلام به 73 فرقه تقسیم می شوند و از میان آنان تنها یک فرقه اهل بهشت و ما بقی دوزخی هستند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع ولایت موضوعی نبود که تنها در حوزه اسلام و غدیر مطرح شود، گفت: موضوع وصایای انبیای الهی موضوعی بود که در طول آفرینش وجود داشت؛ هر پیامبری برای خود جانشینی داشتند و همه آنان روز هجدهم ذی حجه وصی خود را به مردم معرفی کردند و آن روز را عید نامیدند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبراکرم(ص) نیز امام علی(ع) را روز 18 ذی حجه به عنوان جانشین به مردم معرفی کردند و از حاضران برای ایشان بیعت گرفتند؛ بر این اساس موضوع جانشین برای یک پیامبر موضوع جدیدی نبود.

حجت الاسلام میرزامحمدی اضافه کرد: البته پیامبراکرم(ص) روزی که خویشاوندان را دعوت کردند تا رسالت خود را به آنان ابلاغ کنند حضرت در کنار این ابلاغ به توحید و وصایت امیرمومنان علی(ع) نیز اشاره داشتند و این انتخاب یک اقدام تشریفاتی نبود.

وی افزود: حضرت خطاب به حاضران فرمودند: علی از همین سن بر شما امیر است و من هر اختیاری بر شما دارم علی نیز همان اختیار را خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه غدیر عید الله اکبر است، عنوان کرد: رسالت پیامبراکرم(ص) بدون غدیر ابتر است و کسی که جانشینی امام علی(ع) را انکار کند مانند تمرد ابلیس در برابر فرمان الهی است؛ ادب مهمترین شاخصه امام علی(ع) بود چرا که ایشان می توانستند از همان دوران رسالت رسول خدا(ص) اعمال ولایت داشته باشند اما به ادب حضور پیامبر این کار را انجام ندادند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات