۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۰۸۰۷۲
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

بیش از حدِ خدمت حقوق گرفتن، خلاف عدالت است

بیش از حدِ خدمت حقوق گرفتن، خلاف عدالت است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اصلاح اجتماعی تنها با اجرای عدالت محقق می شود، گفت: خداوند مسؤولی را که به جای خدمت صندلی اشغال کرده باشد را خوار و ذلیل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: غربت امام علی(ع) نه تنها بر کسی حتی دشمنان ایشان پوشیده نیست.

وی افزود: امام در جامعه‌ای غریب و مظلوم واقع شدند که اسلامی بود و قرآن در آن جامعه وجود داشت؛ در چنین جامعه اسلامی سب حضرت واجب بود و این امر در خطبه های نماز جمعه، بالای منابر و هنگام طواف خانه خدا انجام می شد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: تاریخ تکرار می شود و این امر تنها به هزار و 400 سال پیش اختصاص ندارد و به همه اعصار مربوط می شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام علی(ع) در میان خواص بسیار غریب بودند، بیان داشت: آنان تنها مدعی بودند؛ در روزهای اخیر برخی مسؤولان عدم کفایت و ملتزم نبودن آنان به قوانین محرز شده کارشان به جایی رسیده که چشم برزخی پیدا کردند و می گویند ما رضایت را از چهره مردم مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: از نشانه های انسان مومن آن است که اگر غمی داشته باشد در قلب خود محصور می کند اما اگر شاد باشد اثر آن شادی در چهره او هویدا می شود.

وی حق محوری را از ویژگی های مهم امام علی(ع) برشمرد و گفت: حضرت اهل حق محوری بودند و حاکمان و زیردستان خود را در مناطق مختلف به اجتناب از ظلم فرمان می دادند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به دیگر ویژگی حضرت که عدالت خواهی بود، عنوان کرد: معنای عدل قرار گرفتن هر چیزی در جای خودش هست در غیر این صورت ظلم محسوب می شود؛ بنابراین تکیه زدن نااهلان بر کرسی خلافت ظلم است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: اصلاح اجتماعی تنها با عدالت انجام می شود، عدل جامعه را به رشد و تعالی می رساند، کسانی که بیش از حد آن که خدمت کنند حقوق دریافت می کنند خارج از عدالت است؛ عدل دینداری را راحت می کند.

وی صداقت در سیاست را از دیگر ویژگی ها برشمرد و اظهار داشت: امام اهل فریب و نیرنگ نبودند و از بیت المال به درستی حفاظت می کردند. همچنین راستگویی از دیگر ویژگی شخصیتی امام علی(ع) بود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همچنین امام سازش ناپذیر بود، گفت: مسؤولی که پست و یا مسؤولیتی را قبول کرده اگر نتواند به مردم خدمت کند و این کرسی را اشغال کند خداوند او را خوار و ذلیل می کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات