۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۰۸۱۹۷
امام جمعه خرم آباد:

پیامبر اسلام الگوی بشریت است

پیامبر اسلام الگوی بشریت است
نماینده ولی فقیه در لرستان پیامبر(ص) را الگوی بشریت خواند و گفت: خداوند پیامبر(ص) را اسوه مؤمنان قرار داد و مؤمنان اسوه دیگران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، شب گذشته در تفسیر آیات سوره احزاب در مسجد بعثت خرم آباد، گفت: آیه 28 سوره احزاب بیانگر سبک زندگی خانوادگی پیامبر(ص) است.

وی پیامبر اسلام(ص) را الگوی بشریت خواند و افزود: ساده‌زیستی و دوری از تجملات یکی‌ از ابعاد سبک زندگی خانوادگی پیامبر اکرم(ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی عنوان کرد: پیام این آیه این است که رهبر جامعه اسلامی باید ساده‌زیست باشد و خانواده‌های مسؤولان باید ساده زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه ساده‌زیستی تا حدی مهم است که پیامبر(ص) به همسرانشان می‌گوید اگر نمی‌خواهید ساده زندگی کنید بیایید طلاق بگیرید، افزود: بدین معنا که پذیرفته نیست در نظام اسلامی خانواده مسؤولان در اشرافی‌گری به سر ببرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان به خطر تجمل گرایی مسؤولان اشاره کرد و گفت: خطر دنیاگرایی و تجمل‌گرایی خانواده‌های مسؤولان را تهدید می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: پیامبر اسلام به مسؤولان می‌فرماید: برای ساده ‌زیستان اجر عظیم و برای کسانی‌ که ساده‌ زیست نیستند، عذاب الیم است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بیان کرد: خداوند پیامبر(ص) را اسوه مؤمنان قرار داد و مؤمنان اسوه دیگران هستند، باید از سیره و سبک زندگی پیامبر اسلام و بزرگان دین الگو گرفت./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات