۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۰۸۲۱۸
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

مهمترین اولویت در شب های قدر شناخت نفس است

مهمترین اولویت در شب های قدر شناخت نفس است
امام جمعه همدان گفت: خداوند در شب قدر به دنبال آن است که نگاه انسان به دنیا را عوض کند و مهمترین اولویت در شب های قدر شناخت نفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان شب گذشته در مراسم احیا در حسینیه امام خمینی (ره) با تاکید بر این که مهم ترین اولویت در شبهای قدر شناخت خود است یادآور شد: خداوند در شب قدر به دنبال آن است که نگاه انسان به دنیا را عوض کند.

امام جمعه همدان افزود: آنچه بعد از شب قدر باید به آن برسیم این است که این دنیای فانی چندان جدی نیست و بشر باید تلاش خود را در جهت سربلندی در اخرت قرار دهد البته این به معنای ترک دنیا نیست بلکه زندگی کردن با هدف است.

وی با بیان این که سختی های زندگی نباید ما را از مسیر اصلی منحرف سازد خاطر نشان کرد: زندگی در این دنیا همانند دریایی مواج است که نیازمند ساخت کشتی محکم است تا در بلایای مختلف با مشکل مواجه نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: انسانی که مراقب اعمالش نباشد چیزی جر خسارت و شکست نصیبش نخواهد شد لذا باید از سرنوشت گذشتگان در طول تاریخ درس عبرت گرفت و در جهت رضایت خداوند و رسیدن به کمال قدم برداشت.

وی با تاکید بر این که انسان نباید به اعمال خود مغرور شود اظهار داشت: انسان هایی در طول تاریخ حضور داشتند که از نظر عبودیت دارای درجات بسیار بالایی بودند اما عاقبت آن ها تباهی بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: ابن ملجم یکی از مهم ترین حافظان قرآن بود که بارها نیز با حضرت علی (ع) بیعت کرده بود اما نداشتن بصیرت و آگاهی او زمینه ساز عاقبت به شری او شد.

وی توجه به فقرا را مختص به ماه رمضان ندانست و گفت: بعد از این ماه نیز چقدر زیباست که به مناطق حاشیه ای شهر برویم و از حال و روز مردم این مناطق با خبر باشیم.

امام جمعه همدان تاکید کرد: امروز با توجه به شرایط اقتصادی، گرفتاری ها و مشکلات زیاد شده است و برای رفع آن ها نیازمند همت همگانی هستیم./979/پ210/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات