۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۶۰۸۲۷۴
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی:

عیار حق اعمال میزان سنجش روز قیامت است

عیار حق اعمال میزان سنجش روز قیامت است
عضو هیأت‌ علمی جامعه المصطفی با اشاره به این‌که هر چیزی واحد و یا شاخصی برای سنجش دارد، گفت: میزان روز قیامت شاخص و عیار حق اعمال و فرایض دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی امروز در شبستان امام خمینی (ره) حرم بانوی کریمه اهل‌بیت، با اشاره به آیه 39 سوره انبیاء اظهار داشت: این آیه شریفه به ناگهانی بودن وقوع قیامت اشاره‌کرده است.

عضو هیئت‌ علمی جامعه المصطفی بابیان این‌که درآیات بعدی قرآن رکیم به موضوع استهزاء کردن پیامبر اکرم (ص) اشاره‌کرده است، ابراز داشت: در ادامه خداوند متعال با طرح سؤالی که حفاظت از ناحیه کیست و این‌که بت‌ها آیا توان تضمین و حمایت را دارند! مخاطبان خود را به تدبر دعوت کرده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی تهدید، دلداری و بیان دو سؤال تأمل‌برانگیز را ترکیب آیه 39 به بعد سوره انبیا توصیف کرد و عنوان داشت: میزان از موضوعاتی است که در ادامه از آن به‌عنوان حقیقت سنجش اعمال در قیامت سخن گفته‌شده است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه بابیان این‌که این عالم برمدار میزان معین خلق‌شده است، گفت: میزان در حدود تجارت و نظامات اجتماعی در کنار خلقیات ایمانی در حوزه میزان تحلیل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی با اشاره به میزان سنجش اعمال در روز قیامت اظهار داشت: میزان اعمال در روز قیامت شاخصی برای قضا و اجرای عادلانه احکام اخروی است.

عضو هیئت‌ علمی جامعه المصطفی با اشاره به این‌که هر چیزی واحد و یا شاخصی برای سنجش دارد، گفت: میزان روز قیامت شاخص و عیار حق اعمال و فرایض دین است، بر این مدار نصوص ثقلین از امام علی علیه‌السلام به‌عنوان میزان اعمال برای روز قیامت یادکرده است.

وی ادامه داد: منظور از میزان سنجش اعمال ناقص (عموم اعمال انسان‌ها) با یک عمل معیار و شاخص (کامل) است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی ذکر شریف صلوات را سنگینی اعمال در میزان قیامت توصیف کرد و اظهار داشت: حسن خُلق و توحید از دیگر اعتبارات اصیل شاخص روز قیامت است؛ این در حالی است که حق‌الناس تمام اعتبار و سنگینی‌های اعمال مؤمن را در روز قیامت از بین خواهد برد.

وی افزود: مؤمنان توجه داشته باشند که خوش‌خلقی عبادتی بدون هزینه و عیاری سنگین برای قیامت است./837/ج

ارسال نظرات