۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۰۸۳۴۰
در جلسه سخنرانی شب های ماه رمضان مطرح شد؛

انتقاد از حضور برخی در ضیافت رمضانیه انگلیسی به بهانه رعایت دیپلماسی جهانی

انتقاد از حضور برخی در ضیافت رمضانیه انگلیسی به بهانه رعایت دیپلماسی جهانی
استاد حوزه علمیه گفت: حضور در ضیافت رمضانیه انگلیسی به بهانه رعایت دیپلماسی جهانی پناه بردن به دولت خبیثی است که دستش به خون ۹ میلیون ایرانی آغشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد امام صادق (ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان اگر بخواهد به گناه به عنوان یک مسأله بنگرد ابتدا باید فرمان الهی را به عنوان یک موضوع مهم قبول داشته باشد.

وی با بیان اینکه انسان اگر اهل برنامه و منفعت باشد به راحتی می تواند فرمان الهی را بپذیرد، ادامه داد: انسان اگر بداند عالی‌ترین منفعت در عالم پر خطر و سراسر مشکلات دنیا رسیدن به خداوند است حاضر به فرمان برداری از حضرت حق می شود تا بتواند با یک برنامه منفعت طلبانه به عالی‌ترین منفعت دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تبیین این مهم، فرمان برداری انسان را در گرو بیدار شدن حس پرستش در وجود او دانست و اظهار داشت: اگر حس پرستش در وجود انسان بیدار شود به خداوند عرضه می دارد تا حضرت حق به او فرمان بدهد تا اجابتش کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نفرت انگیزترین عمل انسانی پرستش غیر خدا است، گفت: در تعلیمات دینی انسان ها به دو دسته خدا پرست و خدا ناپرست تقسیم می شوند در حالی که این تقسیم بندی اشتباه است و تقسیم واقعی به این صورت است که انسان ها به دو دسته خداپرست و ابلیس پرست تقسیم می شوند.

وی با بیان این مطلب که طاغوت و ابلیس غارت‌گرانی هستند که هیچ رحمی در دل نسبت به انسان ندارند، اظهار داشت: روزه آن نمایندگانی که در ضیافت افطاری سفارت انگلیس خبیث شرکت می کنند عجب روزه‌ای خواهد بود! اگر از همین ها پرسیده شود که خبیث‌ترین دولت کدام است نام از انگلیس خبیث می برند! حال این سوال مطرح است پس چرا به آنان پناه می برید؟

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: عبد طاغوت با کمترین تهدید به خبیث‌ترین دولت پناه می برد در حالی که عبد الهی هرگز چنین کاری نمی کند؛ انگلیس خبیث حدود یک قرن پیش بیش از 9 میلیون انسان بی گناه را با ایجاد قحطی مصنوعی در ایران به قتل رساند با توجه به این قتل عام امروز نباید عده به اسم رعایت دیپلماسی جهانی همانند عسل او را بخورند بلکه همانند میته باید با آنان برخورد کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم بسیار محکم با انسان سخن می گوید تا مبادا تحت تاثیر سخن طاغوت قرار بگیرد، عنوان کرد: انسانی که سخن الهی را نپذیرد به ناچار عبودیت طاغوت را خواهد پذیرفت.

وی افزود: برخی سیاست مداران احمق و منزوی کشور زمانی که دیدند ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شد گفتند این فرد دیوانه است باید کوتاه بیاییم، استدلال را ببینید! به جای اینکه بیایند بگویند ما باید محکم‌تر بایستیم چرا که این فرد دیوانه است و تدبیر درستی نخواهد داشت و مرتکب اشتباهات فاحشی خواهد شد و این فرصتی است برای ما تا محکم بزنیم زیرا او پای خود را از گلیم خود درازتر کرده و ما می توانیم زبانش را قطع و مثل سگ پشیمانشان کنیم؛ اعلان می کنند باید مراقب بود!

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان درخصوص این مطلب که انسان به صورت فطری خواهان پرستش خداوند است، اظهار داشت: انسان زمانی که خدا پرست شد اطاعت از دستور رسول الله(ص) نیز بر او واجب می شود؛ دستورات رسول خدا(ص) حکم حکومتی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در قرآن کریم انسان بیش از آنکه به اطاعت از خداوند فرمان داده شده باشد به اطاعت از رسول خدا(ص) فرمان داده شده است و متاسفانه بیشترین معصیت آدمی به همین بخش برمی گردد؛ ابلیس نمونه بارزی است که از خداوند اطاعت کرد اما از اطاعت ولی خدا سرباز زد.

وی افزود: انسان بعد از طاعت خدا و رسول الهی به طاعت امام معصوم امر می شود که در عصر غیبت این طاعت باید از ولی فقیه باشد؛ بنابراین زمانی که روش آموزش اعتقادی غلط باشد و به جای آنکه به انسان بگویند تو باید فرمانبردار خداوند باشی، می گویند تو باید معتقد به خداوند باشی! و اینکه صرفا انسان را به دین دعوت کنند نتیجه ای جز ایمان بدون اطاعت از خداوند به نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه محور دین اطاعت از فرمان است، گفت: وجوب این فرمان برداری در دوران عصر غیبت از ولی فقیه است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات