۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۰۸۴۶۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

عفت سبب آرامش روحی و روانی است

عفت سبب آرامش روحی و روانی است
نماینده ولی فقیه در لرستان عفت را موجب آرامش روحی و روانی خواند و گفت: عفت و پاکدامنی موجب تحکیم بنیان خانواده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، شب گذشته تفسیر آیات ۳۲ و ۳۳ سوره احزاب با محوریت«يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنْ النِّسَاءِ إِنْ اتَّقَيْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَعْرُوفًا وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمْ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا» گفت: رعایت عفت و پاکدامنی پیام این آیات است.

وی با اشاره به تأکید اسلام بر حجاب و دوری از جلوه‌ گری افزود: عفت موجب آرامش روحی و روانی می شود و پاکدامنی، پاک‌دست و پاکدل بودن به انسان آرامش می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی به نقش پوشش مناسب پدر و مادر در محیط خانواده و تأثیرگذار بودن در تربیت فرزندان اشاره کرد و عنوان داشت: اختلاط زن و مرد بر تربیت فرزندان اثر دارد و اختلالات زمینه فساد است.

ارزش انسان به همت و عفت انسان به اندازه غیرت است

وی در ادامه عفت را لازمه عقل و غیرت دانست و گفت: انسان عاقل، عفیف است و غیرت در عفت و پاکدامنی بوده و ارزش انسان به همت و عفت انسان به اندازه غیرت است.

تحکیم بنیان خانواده اثر عفت است

امام جمعه خرم آباد تحکیم بنیان خانواده و استحکام این نظام را از آثار عفت خواند و افزود: پیشگیری از تعرضات و تجاوزات، جلوگیری از جرائم عمومی مانند فرزندان نامشروع از آثار عفت و پاکدامنی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه تأکید قرآن بر این است که در جامعه با حجاب وارد شوید و همچون عصر جاهلیت نباشید، گفت: خداوند در آیه فوق تأکید می‌کند که برای خودنمایی و خودآرایی و امتیازطلبی از منزل خارج نشوید./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات