۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۶۰۸۸۰۲
امام جمعه موقت تهران:

حب دنیا، آخرت را از یاد انسان می برد

حب دنیا، آخرت را از یاد انسان می برد
آیت الله صدیقی گفت: حب دنیا، آخرت را از یاد انسان می برد در حالی که جایگاه اصلی انسان آخرت است و با ترک محرمات و انجام واجبات می توان حب دنیا را از وجود خود دور کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، امروز در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه مبارک رمضان در مسجد بازار برگزار شد، گفت: قرآن در ماه مبارک رمضان نازل شده تا بشر هدایت شود.

وی افزود: هدایت قرآن کریم همراه با بینات و معجزات است و انسان از طریق آیات الهی قدرت تشخیص حق و باطل را کسب می کند؛ مساله هدایت مهمترین رمز هدایت بشر است.

آیت الله صدیقی ادامه داد: انسان بدون هدایت حیوان دو پا است؛ انسان با هدایت الهی به مقام انسانیت نائل می شود؛ خداوند یک هدایت ابتدایی برای عموم بشر دارد که از طریق انبیای الهی همه انسان ها را بدون کمترین تبعیض به سوی حق دعوت می کند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه انسان باید شاکر نعمات الهی باشد، ابراز کرد: انبیا و اولیای الهی نعمت پروردگار برای هدایت انسان ها هستند و کسی می تواند شاکر این نعمت باشد که که نعمت و نعمت دهنده را بشناسد و از آن نعمت به بهترین شکل استفاده کند.

وی ادامه داد: انبیا و اولیای الهی الگو و تابلوی زندگی انسان ها هستند؛ انسان زمانی که می خواهد کاری انجام دهد اگر آن را با سیره و عمل اولیای الهی مقایسه کند خواهد فهیمد کار او تا چه اندازه حق بوده است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه دنیا پرستی عاقبت انسان را نابود می کند، گفت: قلب انسان حریم خداوند است بنابراین حب دنیا نباید در این خانه جای بگیرد؛ اگر انسان حب دنیا نداشته باشد در مواجهه با ابتلائات و مشکلات احساس بدبختی نمی کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حب دنیا، آخرت را از یاد انسان می برد در حالی که جایگاه اصلی انسان آخرت است؛ انسان با ترک محرمات و انجام واجبات می تواند حب دنیا را از وجود خود دور کند.

وی اضافه کرد: انسان هر کاری که انجام می دهد باید به فکر آخرت باشد و همه افعال خود را برای رضای خداوند انجام دهد؛ متقین کسانی هستند که هدایت خداوند را قبول می کنند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات