۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۰۸۹۷۵
مدیر حوزه علمیه مازندران:

تئوری ولایت فقیه امام راحل خط بطانی بر طرح جدایی دین از سیاست بود

تئوری ولایت فقیه امام راحل خط بطانی بر طرح جدایی دین از سیاست بود
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: امام خمینی (ره) با ارائه نظریه ولایت فقیه، کسانی که به دنبال جدایی دین از سیاست بودند را ناکام گذاشتند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ساری برگزار شد با اشاره به این که در طول تاریخ همواره شاهد جنبش‌هایی علیه حکام دیکتاتور و ظالم بودیم، اما متأسفانه در مسیر راه به شکست انجامید، گفت: نهضت عظیم انقلاب اسلامی به دلیل برخاستن از متن حوزه‌های علمیه و حضور یک مرجع دینی در رأس آن به نتیجه رسید.
 
وی با بیان این که امام خمینی (ره) به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که داشتند زمینه اتحاد و یکپارچگی توده مردم را علیه رژیم طاغوت فراهم کردند، افزود: رابطه میان ملت و رهبری انقلاب یک ارتباط قلبی عمیقی بود که موجب آن حرکت عظیم مردمی در سال ۵۷ شد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تاریخ چنین حرکت عظیم مردمی آن هم به رهبری یک مرجع دینی را به خود ندید، تصریح کرد: جاذبه‌های معنوی و عرفانی امام راحل موجب همراهی مردم با ایشان در نهضت انقلاب شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که عمل به دستورات الهی در برپایی یک حکومت دینی و مقابله با ظلم و استبداد مهم‌ترین هدف امام خمینی (ره) در آغاز نهضت انقلاب بود، خاطرنشان کرد: امام راحل در طول عمر با برکت خود تنها به اعتلای دین و انقلاب می‌اندیشید و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکردند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امام خمینی (ره) لحظه‌ای از خداوند متعال غافل نبودند، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در همه امور خداوند را ناظر بر اعمال و رفتار خود می‌دیدند و به همین دلیل همواره در مسیر رضای الهی گام بر می‌داشتند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رژیم وابسته طاغوت، دین و ارزش‌های الهی را در جامعه به پایین ترین سطح ممکن تنزل داده بود، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با آغاز مبارزات نهضت انقلاب در سال ۴۲ و پیروزی نهایی در بهمن سال ۵۷، دین را در جامعه اسلامی احیاء کرد و ارزش‌های اخلاقی، انسانی و معنوی را به متن جامعه بازگرداند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی به سبک زندگی امام خمینی (ره) اشاره کرد و با بیان این که معمار کبیر انقلاب اسلامی در زهد، تقوا و ساده زیستی در جهان نظیر نداشت، تصریح کرد: ایشان در همه دوران عمر با برکت خود همواره دغدغه رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان داشتند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی (ره) در سایه توکل به خداوند متعال از یک آرامش خاصی برخوردار بودند، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سایه همین آرامش از هیچ قدرت مادی هراس نداشتند و قدرتمندانه در برابر دشمنان ایستادگی می‌کردند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امام خمینی (ره) با ارائه نظریه ولایت فقیه، کسانی که به دنبال جدایی دین از سیاست بودند را ناکام گذاشتند، بیان داشت: امروز نظام اسلامی در سایه رهنمودهای، ولی فقیه به یک کشور قدرتمند در جهان تبدیل شده است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات