۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۶۰۹۰۳۷
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

نیازمند بازخوانی وصیت نامه امام خمینی هستیم + فیلم

نیازمند بازخوانی وصیت نامه امام خمینی هستیم + فیلم
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: امروز وصیت‌نامه امام خمینی (ره) باید در مدارس آموزش داده شود تا نسل‌های دوم، سوم و چهارم هرچه بیشتر با اندیشه‌های ایشان آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌ الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان سه شنبه شب در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی امروز را سالروز ارتحال مردی عنوان کرد که اسلام را به معنای واقعی کلمه احیا کرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) توانست اسلام را که به حاشیه رفته بود به متن جامعه بیاورد که این اتفاق در طول تاریخ اسلام کم‌نظیر بود.

وی افزود: حضرت امام به دلیل راه الهی که در پیش گرفته بودند مورد هجمه دشمنان قرار گرفت و حتی شاهد آن هستیم که این هجمه ها همچنان ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه دشمن هنوز هم از شنیدن نام خمینی(ره) می ترسد اظهار داشت: امام خمینی(ره) در علم اخلاق و اخلاق عملی پیشرو بود، به دلیل غالب بودن بعد سیاسی به وجهه اخلاقی این شخصیت بزرگ کمتر توجه شده است.

وی با بیان اینکه نسل سوم و چهارم نیز باید با مکتب اخلاقی امام(ره) آشنا شوند ادامه داد: درس اخلاقی که امام خمینی(ره) در قم برگزار می کردند تأثیر به سزایی در اخلاق و رفتار شاگردان ایشان داشت.

امام جمعه همدان با اشاره به این که همه نزدیکان امام شهادت می‌دهند که هیچ یک از کارهای ایشان برمبنای هوای نفس نبود تاکید کرد: همه اقداماتی که ایشان در حوزه سیاسی و دینی انجام دادند ذره‌ای برخواسته از هوای نفس نبود.

وی تصریح کرد: امام راحل همه برنامه‌های مستکبران را بر هم ریخت تا جایی که آمریکا و شوروی در برابر اندیشه‌های ایشان نتوانستند مقاومت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی امام (ره) را یک سیاستمدار به تمام معنا نامید و بیان داشت: امام اگر احساس می‌کرد نیاز است فریاد می‌زد و نمونه های این اعمال نیز فریادهای امام خمینی(ره) در فیضیه قم بود که ارکان نظام شاهنشاهی را لرزاند.

وی به اخلاقمداری امام در عرصه سیاست اشاره کرد و گفت: امسال در آستانه انتخابات قرار داریم و همه فعالان باید بدانند ابتدا باید اخلاق‌مدار باشند در غیر این صورت از راه امام(ره) فاصله گرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: امروز وصیت‌نامه امام(ره) باید در مدارس آموزش داده شود تا نسل‌های دوم، سوم و چهارم هرچه بیشتر با اندیشه‌های ایشان آشنا شوند.

وی در پایان یادآور شد: وقتی سخنان امام و رهبری را با هم تطبیق می‌دهیم می‌بینیم که مقام معظم رهبری فرزند خلف و نزدیک‌ترین فرد به امام خمینی(ره) است.

تعداد بازدید : 12
هادی شاملو
ارسال نظرات