۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۰۹۱۳۰
رییس علمای صور لبنان:

ایران با پشتوانه رهبری و مردم تسلیم خواسته های آمریکا نمی شود

ایران با پشتوانه رهبری و مردم تسلیم خواسته های آمریکا نمی شود
رییس علمای صور لبنان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه رهبری حکیمانه و مردمی آزاد تسلیم خواسته های آمریکا نمی شود.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی یاسین رییس علمای صور لبنان طی سخنانی گفت: عید در جهان اسلام و عرب تا زمانی که فلسطین در اشغال باشد و سازمان های موجود باشد که از جیب مردم به برنامه های رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکا کمک کنند، کامل نمی شود.

وی شجاعت و مقاومت مردم فلسطین در برابر دشمنان را ستود و افزود: کشورهای عربی و اسلامی باید در مقابل طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستند به ویژه آنکه ما در آستان سالروز جنگ شش روزه سال 1967 میلادی هستیم که درپی آن برخی از کشورهای عربی اشغال شدند.

رییس علمای صور لبنان وی از سکوت مجامع بین المللی و دولت لبنان نسبت به اقدامات رژیم اشغالگر صهیونیستی مبنی بر تغییر مرزهای لبنان و فلسطین انتقاد کرد و بیان داشت: مجامع بین المللی و مردم باید فشار خود نسبت به دشمنان جهت توقف جنگ در یمن را افزایش دهند.

وی در ادامه به اقدامات اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این فشارها از عزم و اراده ایران برای دستیابی به آرمان های خود نمی کاهد زیرا این کشور دارای رهبری حکیم و مردمی آزاد است.

حجت السلام یاسین به حمله تروریستی هفته جاری به نیروهای امنیتی و ارتش در شهر طرابلس لبنان واکنش نشان داد و اظهار داشت: این حادثه دردناک باید موجب شود که مسؤولان بهتر به وظایف خود عمل کنند و به دفاع از این کشور بپردازند.

گفتنی است که روز دوشنبه یک دستگاه خودروی نیروهای امنیتی لبنان در نزدیکی مراکز دولتی این کشور در طرابلس هدف حمله با یک بمب دست‌ساز قرار گرفت و پس از آن تیراندازی شدیدی انجام شد.

یگان‌هایی از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان بلافاصله در محل حاضر شده و اطراف ساختمانی که عامل حمله در آنجا پناه گرفته بود را محاصره کرده و در ادامه به داخل ساختمان یورش بردند اما پیش از آنکه نیروهای ارتش بتوانند او را بازداشت کنند، خود را منفجر کرد.

در این حمله تروریستی، چهار تن از نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی لبنان کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

ارسال نظرات