۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۰۹۵۴۳
تولیت مدرسه علمیه قاسم بن الحسن مطرح کرد؛

نقش حجاب در ارتقای سلامت خانواده و جامعه

نقش حجاب در ارتقای سلامت خانواده و جامعه
حجت الاسلام علم الهدی درباره نقش حجاب در ارتقای سلامت خانواده و جامعه، گفت: رعایت عفاف و حجاب ارتباط مستقیمی با کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم الهدی تولیت مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نقش حجاب را در ارتقای سلامت خانواده بسیار مهم و قابل توجه دانست و گفت: یکی از مهمترین مباحثی که در مدیریت جامعه همواره مورد توجه دین و گزاره‌های دینی قرار گرفته رعایت حدود و ثغور مرزها و کنترل رفتارهای آدمی در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بوده است.

وی افزود: اگر فرض بگیریم دستورات دین نبود و مردم مجاز بودند در جامعه هر رفتاری که می خواهند انجام دهند باز عقل حکم می کرد مقدار آزادی انسان‌ها در جامعه محدود و میزان آن برای آنان تعریف شود.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در ادامه بیان داشت: امروز می بینم حتی در دنیای غرب که در آن ادعای آزادی می شود و دولتمدران با شعار آزادی گوش فلک را کر می کنند خود آنان برای مدیریت جامعه خطوط قرمز خاصی را برای ملت خویش تعیین کردند تا مردم از آن خطوط تخطی نکنند.

تولیت مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) ادامه داد: حال در جامعه ای که دین حرف اول را می زند، به طبع تمام شؤون آن جامعه بر پایه تعالیم دینی به مردم ارائه می شود که یکی از تعالیم بحث رعایت عفاف  و حجاب است.

وی در ادامه ابراز کرد: در جامعه دینی حجاب در بخش بانوان و عفاف و رعایت حیا توامان برای زنان و مردان مسلمان مطرح می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در خصوص نقش عفاف و حجاب در سلامت جامعه، عنوان کرد: به طور قطع اگر بناست در جامعه اسلامی عنصر و سازمان خانواده سلامت باقی بماند و از هر گونه گرفتاری و معضلات اجتماعی در امان باشد باید این دو شاه بال قوی حجاب و عفاف به بهترین شکل در جامعه گسترده شده و رشد یابد تا آسیب های اجتماعی به کمترین حد تنزل پیدا کند.

تولیت مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) مبارزه با ولنگاری های فرهنگی و اجتماعی را از دستورات دین برشمرد و گفت: رعایت حجاب و عفاف در جامعه یک ارزش بوده و توصیه الهی است.

وی در پایان ادامه داد: برای رسیدن به آن افق روشن زندگی متعالی، حفظ جایگاه خانواده در جامعه و صیانت از محصول شیرین زندگی مشترک زن و مرد می طلبد به بحث عفاف و حجاب بسیار توجه شود؛ در این صورت است که می توان شاهد نسل و جامعه پویا، خلاق، با برنامه و متعهد بود./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات