۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۰۹۹۵۹
استاد حوزه علميه:

چگونه حرف زدن را از قرآن بياموزيم

چگونه حرف زدن را از قرآن بياموزيم
حجت الاسلام حیدری کاشانی گفت: تلاش کنیم چگونه حرف‌زدن و سخنرانی کردن رااز قرآن بیاموزیم چون به هر میزان حرف و سخنرانی ما قرآنی باشد اثربخشی و کار آمدی آن بیشتر خواهد بود.
حجت الاسلام محمدجواد حیدری كاشاني در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تأکید بر اینکه روحانیت باید در تبلیغ دین قرآن محور باشد و به اعجاز کلام واقف باشد، گفت: روحانیت درسخنان خود باید ویژگی‌های دوازده گانه قرآنی را رعایت و در عمل به مردم آموزش دهد تا آثار و برکات آن در توسعه و پیشرفت افراد و استحکام نهاد مقدس خانواده و وحدت و همدلی جامعه و تحقق بهشت موعود بروز و ظهور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنیم چگونه حرف زدن و سخنرانی کردن را از قرآن بیاموزیم، افزود: به هر میزانی که حرف زدن و سخنرانی ما بر اساس قرآن باشد اثر بخشی و کار آمدی آن بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام حیدری كاشاني گفت: خداوند از ما انتظار دارد تا سخنان آگاهانه، نرم، مستند، منصفانه و مورد عمل سخنران و رسا و ساده، زیبا و با استفاده از بهترین کلمات و مشتمل بر جوانمردی و معرفت و القاب نیک و گفتار پاک داشته باشیم و از سخنانی که ضد این ویژگی‌ها است به شدت پرهیز کنیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه امروز برخی از حرفه‌ها و یا سخنان و خطبه‌ها و سخنرانی‌ها ویژگی‌های قرآنی ندارد، اظهار داشت: هر سخن و کلام و خطبه و سخنرانی که ویژگی قرآنی نداشته باشد سبب اختلاف و فتنه، تحقیر و توهین، تعارض و ستیز، کینه و کدورت و گناه و در نهایت نابودی تفکر تعاملی و مهندسی شخصیت خواهد شد.

استاد حوزه علمیه به دوازده ویژگی سخن خوب از دیدگاه قرآن اشاره کرد و گفت: سخن آگاهانه، نرم، عمل به حرف، منصفانه، مستند، ساده، رسا، زیبا، انتخاب بهترین کلمات، روح معرفت و جوانمردی، انتخاب القاب خوب و سخن زیبا از سخنان دوازده گانه‌ای است که در قرآن به سفارش شده است.

حجت الاسلام حیدری كاشاني گفت: اگر این اوصاف را هنگام حرف زدن در منزل، خانواده، محل کار، اجتماع، سخنرانی، منبر، خطبه، جلسات، مذاکرات و هم اندیشی و گفتمان انقلابی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی رعایت کنیم، تحولات بزرگی در نهضت بیداری و ترقی و توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف تولید علم و رشد مادی و اقتصادی و معنوی و استحکام نهاد مقدس خانواده و وحدت و همدلی و همراهی و همفکری و همکاری آحاد جامعه به سمت خدا و به سوی ظهور خواهیم داشت./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
مطلب خوبی بود
0
0