۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۰۹۹۸۳
سخنران حرم مطهر رضوی تبیین کرد؛

سبک زندگی مؤمنانه از دیدگاه قرآن

سبک زندگی مؤمنانه از دیدگاه قرآن
حجت الاسلام یعقوبی گفت: سبک زندگی مؤمنانه این است که انسان مسؤولانه زندگی کند چون خداوند انسان را مسؤول آفریده است و هر چه را انجام می دهیم باید روزی پاسخ دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام یعقوبی، شب گذشته در حرم مطهر رضوی و در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به تبیین سبک زندگی مومنانه با توجه به آیات قرآن پرداخت.

وی به اهمیت توجه داشتن به سبک زندگی مومنانه اشاره و اظهار کرد: سبک زندگی از مسائلی که امروز مورد توجه قرار گیرد به خصوص اندیشه های گوناگون مغرضانه و غیر مغرضانه در تلاش هستند تا اندیشه های خود را تحت عوان منش و روش زندگی به جامعه ما القا کنند از این رو باید توجه کنیم سبک زندگی ما سبک زندگی مومنانه باشد.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به ویژگی های زندگی مومنانه ابراز کرد: خداوند در آیه 97 سوره نحل می فرماید:«اگر کسی زندگی مومنانه داشته باشد، حیات طیبه یعنی حیات پاکیزه، می شود.»، سبک زندگی مومنانه این است که انسان مسؤولانه زندگی کند چون خداوند انسان را مسؤول آفریده است و هر چه را انجام می دهیم باید روزی پاسخ دهیم.

کارشناس دینی افزود: زندگی ای مسؤولانه و متعهدانه است که انسان ظرفیت های خود را شکوفا کرده، بصیرت، آگاهی و اخلاق مومنانه پیدا کرده و با دست پر پیش خدا برگردد چون خداوند انسان را با هدف آفریده است تا او را کمال برساند و اگر کسی با این نگاه زندگی کند که زندگی و انسان هدف دارد تا به کمال برسد پس انجام وظیفه می کند تا مسیر کمال را طی کند.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که مبانی دینی ما را راهنمایی می کند تا چگونه زندگی کنیم، تصریح کرد: خداوند در سوره مومنون روش زندگی مومنانه را تبیین می کند، قرآن مومنان را رستگار می داند که از قید و بند هوس رها شده اند، رشد معنوی فکری و اخلاقی دارند، دامن خود را پاک نگه می دارند و شهوات خود را کنترل می کنند، خود را مشغول کار بی خاصیت و نشست های بی معنا نمی کند و امانتدار است.

وی خاطرنشان کرد: امانتی که خدا و پیامبر و شهدا پیش ما دارند را باید مومن حفظ کند، اعضای بدن انسان از چشم، گوش، دست و زبان، همسر و فرزند از جمله امانت هایی است که در اختیار انسان است و باید آن ها را حفظ کند همچنین مومن برای این که لذت مناجات با خدا در دل او جلوه کند باید خود را از گناه حفظ کند.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: خداباوری در نماز خود را به ما نشان دهد و با نماز ایمان خود را اندازه گیری کنیم که براین منظور باید از خود در طول روز مراقبت کنیم و دل را از علاقه های مادی پاک کنیم تا لذت مناجات در دل ما جلوه کند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات