۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۱۰۸۹۲
حجت الاسلام خوشبین:

حراست از موقوفات، منبع خودکفایی حوزه است

حراست از موقوفات، منبع خودکفایی حوزه است
مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان ماهشهر گفت: موقوفات سبب ثبات و یاری رسان حوزه‌ها در فراز و نشیب‌های مالی است.
حجت‌الاسلام مرتضی خوشبین، مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) ماهشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه موقوفات یاری رسان حوزه‌ها در فراز و نشیب‌های مالی هستند، بیان داشت: موقوفات سبب ثبات حوزه در بحث مالی است، اما متأسفانه در سال‌های گذشته موقوفات حوزه دستخوش یک سری تغییرات عجیب و غریب شده و به هیچ وجه حراست نشده بود.

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) ماهشهر با بیان اینکه موقوفات حوزه از قبیل زمین‌ها و مغازه‌ها در برخی شهر‌ها از سوی مردم مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: هیچگونه پیگیری و شکایت برای بازپس گیری موقوفات از سوی حوزه نشده است، اما با این حال به تازگی شاهد انسجام و توجه به موقوفات حوزه از سوی حوزه علمیه قم هستیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ساماندهی موقوفات بصورت عملی تحت نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه است، گفت: همه موقوفات حوزه ما تحت نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه اهواز است و از این رو بسیار خرسندیم که با چنین اقدامی حوزه‌ها به خودکفایی مالی خواهند رسید.

حجت الاسلام خوشبین تأکید کرد: بسیاری از حوزه‌های علمیه اگر از موقوفات شان حراست می‌کردند نه تنها هزینه‌های مالی خود بلکه هزینه‌های مالی چندین حوزه را تأمین کرده بودند.

وی با بیان اینکه روحانیت اخیرا در بحث موقوفات اقدام خاصی نکرده است، بیان داشت: سابق بر آن بسیار تشویق مردم به وقف می‌شد؛ چرا که بهترین کمک به گسترش آموزه‌های دینی و باقیات صالحات برای واقف، وقف به حوزه علمیه است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات