۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۶۱۱۳۵۹

ارتش صهیونیستی برای مقابله با حزب‌الله و حماس «تیپ هوشمند» تشکیل می‌دهد

ارتش صهیونیستی برای مقابله با حزب‌الله و حماس «تیپ هوشمند» تشکیل می‌دهد
ارتش صهیونیستی قصد دارد یک تیپ نظامی با دارا بودن اطلاعات نظامی خاص و با هدف مقابله با گروههای مقاومت تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «آویو کوخاوی» رییس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی امروز به همراه عده‌ای دیگری از فرماندهان ارتش این رژیم در کارگاه آموزشی «تیپ هوشمند» شرکت کردند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه المیادین، وبگاه اسرائیلی «کول حی» نوشت این کارگاه در مقر تیپ «عتصیون» در کرانه باختری برگزار شد و شامل سخنرانی‌ها و توضیحاتی در خصوص تشکیل یک تیپ «هوشمند» با هدف افزایش توانایی نیروهای زمینی بود.

یکی از سخنرانان که اشاره‌ای به نام او نشده، گفت که این امکان وجود دارد تا اطلاعات میدانی در کمترین زمان ممکن از منابع اطلاعاتی به تیپ هوشمند برسد. اطلاعات نظامی ارتش، بخش ارتباطات و تکنولوژی و پشتیبانی لجستیکی در ارتش صهیونیستی مسئول پشتیبانی و حمایت از این تیپ به اصطلاح هوشمند را بر عهده دارند.

همزمان با این کارگاه توجیهی، ارتش صهیونیستی مانوری یک ماهه با هدف انتخاب مناسب‌ترین گروهها برای مقابله با گروههای مقاومت در غزه را آغاز کرده و قرار است فرمانده هر گروه نظامی گزارش عملکرد خود را برای انتخاب بهترین گروهها در اختیار «آویو کوخاوی» رییس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی قرار دهد. کوخافی در سخنرانی‌های اخیر خود بر ضرورت تحمیل بیشترین خسارت‌های انسانی در صفوف نیروهای مقاومت در عملیات‌های پیش رو تأکید کرده است.

در این راستا، یکی از وظایف اصلی «تیپ هوشمند» هدف قرار دادن مستقیم فرماندهان نیروهای مقاومت در اولین ساعات درگیری بر اساس اطلاعات به روز شده است.

طبق نوشته این وبگاه اسرائیلی، رییس ستاد ارتش صهیونیستی توجه بالایی به تشکیل این تیپ دارد و بر اساس اینکه حزب‌الله و حماس را «ارتش‌های سازماندهی شده» می‌پندارد، سعی دارد تفکر جنگی اصلاح‌شده‌ای را رواج دهد.

از ابتدای سال میلادی جاری ارتش صهیونیستی بالغ بر ۳۵ مانور را در سرزمین اشغالی برگزار کرده که از این تعداد، ۱۷ مانور در جبهه‌های شمالی و ما بقی در جبهه جنوبی و مشرف به نوار غزه بوده است.

از سوی دیگر مسئولان رژیم صهیونیستی تصمیم دارند تا یک دیوار حائل میان بخش شمالی و جنوبی فلسطین اشغالی برای جدا کردن غزه از بخش‌های شمالی ایجاد کنند و این پروژه تا کنون ۲۲۴ میلیون دلار هزینه در بر داشته و دولت تل آویو را مجبور کرده است تا ۳۳۶ میلیون دلار را از بودجه چندین وزارتخانه کاهش دهد.

این اقدام دولت نتانیاهو، موجب برخی انتقادها نیز درون رژیم صهیونیستی شده است. رییس بانک مرکزی  اسرائیل اخیرا گفته است که دولت باید در راستای پوشش کسری بودجه گام بردارد نه اینکه مالیات‌ها را افزایش دهد.

این انتقادها منحصر به نهادهای مالی نشده و نهادهای نظامی نیز دچار نوعی سرخوردگی از سیاست‌های دولت تل آویو در خصوص غزه شده‌اند و فرماندهان نظامی این اقدام را ساده‌انگاری مسئولان دولتی در قبال حملات نیروهای مقاومت می‌دانند و از این رو است که ستاد مشترک ارتش به سمت ایجاد تیپ هوشمند یا برگزاری انبوه مانورها رفته است.

ده روز پیش نیز ارتش صهیونیستی اعلام کرد که مانور وسیعی را در بخش شمالی سرزمین اشغالی به مدت یک هفته برگزار می‌کند. طبق اعلام منابع رسانه‌ای این مانور در مناطق «الخلیل»، «نهاریا» و «طبریا» برگزار شد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات