۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۱۱۴۳۶
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر ژاپن عزت تاریخی به اسلام دادند

رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر ژاپن عزت تاریخی به اسلام دادند
رییس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: به برکت ایستادگی و مقاومت صدای شکسته شدن آمریکا بدون هیچ جنگ و خونریزی در حال شنیده شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب رییس شورای قرارگاه راهبردی عمار، همزمان با سالروز شهادت رییس مذهب تشیع امام جعفر صادق(ع) در مسجد جامع غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام صادق(ع) عاقل‌ترین شخصیتی است که انسان می تواند تصور کند.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) در عقل و خرد در قله قرار داشتند، ادامه داد: همچنین علم ائمه اطهار(ع) فاقد نقص بوده و مخلوط به جهل نیست بنابراین عصمت اهل بیت(ع) ناشی از عقل و علم آن بزرگان است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب درباره عصمت اهل بیت(ع)، ابراز کرد: مقصود از عصمت داشتن گناه کردن نیست بلکه مراد خطا نداشتن است؛ بنابراین شهادت بهترین، عاقلانه‌ترین و بی خطاترین مسیری است که اهل بیت(ع) انتخاب کردند.

رییس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به اینکه شهدا حیات دارند، ابراز کرد: شهدا در حیات طیبه زندگی می کنند، دشمنان با شهید کردن امام صادق(ع) تصور می کردند حضرت نابود شده در حالی که امام حی و حاضر بودند و دین الهی را همچنان یاری می رساندند.

وی افزود: دشمنان با شهید کردن اهل بیت(ع) تنها ارتباط آن بزرگان را با مردم قطع می کردند اما نمی توانستند مانع یاری رساندن آنان به دین الهی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان اینکه امام صادق(ع) مدام در تقیه زندگی می کردند، گفت: خلفای جور اموی و عباسی سر مسأله تبلیغ دین با اهل بیت(ع) مشکلی نداشتند بلکه تمام دشمنی آنان با ائمه اطهار(ع) این بود که مردم ندانند خلافت جامعه اسلامی از آن اهل بیت(ع) بوده و توسط آنان غصب شده است.

رییس شورای قرارگاه راهبردی عمار با بیان این مطلب که امام خمینی(ره) از روز شهادت امام صادق(ع) قیام خود را آغاز کردند و تقیه را کنار گذاشتند، گفت: زمانی که امام راحل قیام کردند و دشمن ایشان را دستگیر کرد مردم به دفاع از حق برخاستند برای همین دشمنان نتوانستند مانع پیروزی انقلاب اسلامی شوند؛ اگر امامان معصوم یار داشتند به طور قطع در تقیه زندگی نمی کردند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی موهبت الهی به ملت ایران است تا بتوانند خود را برای ظهور منجی آماده کنند و امام زمان(عج) را یاری برسانند؛ دشمنان با منبر و هیات ما نیز کاری ندارند مگر زمانی که منبر و هیات ها به روز شوند و مردم بخواهند شمر زمان را بشناسند در این هنگام است که دشمنی دشمنان علنی و آشکار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین طائب ادامه داد: عزتی که در دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب برای اسلام و مسلمانان حاصل شد به جرات می توان گفت در تاریخ بی نظیر است و چنین عزتی را سراغ نداریم.

رییس شورای قرارگاه راهبردی عمار اضافه کرد: ژاپن در برابر آمریکا هیچ است و همین کشور ژاپن در طول این چهل سال حتی یک نگاه هم به کشور ایران نکرد و کسی را به جمهوری اسلامی ایران نفرستاد؛ برخی داخلی ها نیز قبله آمال و آرزویشان ژاپن بود و می گفتند اگر ما بتوانیم همانند ژاپن شویم بسیار خوب می شود؛ اما دیدیم که در این دیدار چه شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار طبق صریح آیات و روایات عمل کردند و رفتار ایشان طوری بود که عزت ایران و مسلمین را با شجاعت و صلابت حفظ کردند و جهان مشاهده کرد نوکر آمریکا چگونه نامه ترامپ را زیر پای خود گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین طائب در پایان خاطرنشان کرد: بدانید صدای شکسته شدن آمریکا بدون جنگ و خونریزی در حال شنیده شدن است و این نتیجه مقاومت و استقامت است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
جبلی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
در کشورهای دنیا چهره هایی یافت می شوند که عنوان مصلح اجتماعی دارند و مردم آنان را آلام دهنده دردهایشان می دانند.
مثلا در روسیه لنین مصلح مردم شوروی شد.
در ژاپن میکادو و در ترکیه کمال پاشا چهره مردمی نجات دهنده بودند.
در ایران روجانیت انقلابی به دردهای مردم مرهم می گذارد، در سیل ها به کمک آنان می رود، سعادت مردم را دنبال می کند،
وگرنه وای بر ما و دل ما.
0
0
پوپک ارزانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
تمامی معارف قرآن و احادیث اهل بیت را امروزه غربیها از راه پوزیتیویسم و آزمایش تجربی اثبات کرده اند.
آفتاب اسلام ناب تازه دارد طلوع می کند.
باش تا صبح دولتش بدمد.
0
0
شیرزادی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
این استاد معظم به دنبال آشتی دادن اسلام و مدرنیته هستند، به تبع استادشان علامه مصباح.
تلفیق دین و مدرنیته مستلزم بازخوانی تجربیات کشورهای اسلامی مدرن مانند مصر و پاکستان و مالزی و اندونزی است.
با اضافه کردن پسوند اسلامی به مقوله های مدرن مثل بانکداری، دموکراسی، روشنفکری و حقوق بشر، آیا به این مقوله ها هویت اسلامی داده می شود؟ راه چاره چیست؟
0
0