۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۱۱۹۰۸
مسؤول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه:

آمریکا اصلی ترین ناقض حقوق بشر در دنیا است

آمریکا اصلی ترین ناقض حقوق بشر در دنیا است
حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه آمریکا رتبه اول آدم‌کشی و جنایت را در دنیا دارد، گفت: آمریکا بیشترین نقض حقوق بشر را در طول تاریخ انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی مسؤول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مهمترین تفاوت حقوق بشر اسلامی با حقوق بشر آمریکایی را در مبنا و اساس این دو دیدگاه دانست و گفت: حقوق بشر اسلامی بر مبنای کرامت و فضائل انسانی استوار است در حالی که حقوق بشر آمریکایی بر اساس ماتریالیسم، مادی‌گرایی، سکولاریزم و اومانیسم بنا شده است.

وی افزود: وقتی انسان به عنوان موجودی که دارای روح الهی است دیده نشود و تنها بعد حیوانی برای او فرض شود چه تفاوتی می‌توان بین او و حیوانات قائل شد، دیدگاه‌های ماتریالیستی و اومانیستی چنین نگاهی به انسان دارند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در ادامه بیان داشت: در نگاه‌های اومانیستی و امثال آن انسان کرامت و اصالت ندارد و انسان‌ها تبدیل به ابزار اقتصادی و تجاری در جهت تامین منافع زورگویان عالم می‌شوند.

مسؤول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه با بیان اینکه شجره خبیثه ماتریالیسم و اومانیسم غربی میوه‌های تلخ و فاسدی چون ارزش قائل نبودن برای انسان‌ها به بار می‌آورد، گفت: در این نوع دیدگاه انسان‌ها زمانی ارزش پیدا می‌کنند که بتوانند برای آنها ارزش مادی فراهم کنند و انسانی که فایده اقتصادی ندارد هیچ ارزشی ندارد.

وی افزود: در نگرش مادی‌گرایانه غربی هر انسانی که هزینه‌ای برای انسان دیگر ایجاد کند فاقد ارزش است و باید حذف شود، در چنین فضایی فضائل اخلاقی به فراموشی سپرده شده و رذائل اخلاقی جای آن را می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: بنابراین در نگاه مادی صداقت، عدالت، دفاع از مظلوم، انفاق، پاکی، احترام به حقوق دیگران و غیره چه معنایی می‌تواند داشته باشد، در این نگرش هیچ دلیل و منطقی برای اخلاق و تقوا باقی نمی‌ماند.

مسؤول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه در ادامه عنوان کرد: در حقوق بشر اسلامی قضیه کاملا برعکس است و انسان‌ها بر اساس کرامت انسانی هویت پیدا می‌کنند، در دیدگاه اسلام بین حاکم و مردم فقیر هیچ تفاوتی وجود ندارد، ایثار و گذشت میوه شیرین مکتب اسلام و حقوق بشر اسلامی است.

وی افزود: ایثار و فداکاری در رفتار و سیره امامان و بزرگان دین به وفور یافت می‌شود، امیرمومنان علی(ع)، حضرت زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در پایان سه روز روزه‌داری افطار خود را در راه خدا انفاق کرده  و به مسکین، یتیم و فقیر می‌دهند و خود گرسنه می‌مانند، این منش معنای حقیقی احترام به انسان‌ها و حقوق بشر و بلکه از آن بالاتر است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در ادامه گفت: زیبایی های اخلاقی و انسانی محصول و ثمره شیرین شجره حقوق بشر اسلامی است.

مسؤول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه آمریکا نسبت به همه دول دنیا بیشترین نقض حقوق بشر را در طول تاریخ انجام داده و گستره جنایات آمریکا بسیار وسیع است، تصریح کرد: آمریکا رتبه اول آدم‌کشی و جنایت را در دنیا دارد، آمریکا با استفاده از بمب اتمی 50 هزار انسان بی گناه را به یکباره از بین برد، مجرم‌تر از آمریکا در دنیا وجود ندارد، داعشی که تا کنون قریب به یک میلیون انسان را کشته است ابداع آمریکا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور طبیعی آمریکایی که ناقض‌ترین دولت در امر حقوق بشر است و دم از حقوق بشر می‌زند نمی‌تواند دوام بیاورد، این حجم از جنایت و این تناقض آشکار دیر یا زود آمریکا را به زیر می‌کشاند./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
آمریکا با استفاده از سلاح پولی تعرفه های تجاری و نظم جهانی را به مخاطره می اندازد و تغییر می دهد.
1
0
هادی یزدانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
لازم است مجلس قانونی تصویب کند که تا زمان وجود تحریم های خارجی، طرح هر قرار داد بین المللی باید در مجلس تصویب شده باشد. البته نه با مدیریتی فعلی مجلس که برجام را در بیست دقیقه گذراندند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
ان شاالله هر چه زودتر با ظهور حضرت صاحب الامر حکومت های فاسد ستمگر سرنگون بشه
0
0