۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۱۲۶۸۴
با اعزام ۱۳ مبلغ دینی؛

طرح نشاط معنوی در ۲۰ بقعه شاخص چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

طرح نشاط معنوی در ۲۰ بقعه شاخص چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
حجت الاسلام امیری به اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع شاخص استان همزمان با آغاز فصل تابستان اشاره کرد و گفت: این طرح امسال در ۲۰ بقعه شاخص چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.
حجت الاسلام حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، به اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع شاخص این استان همزمان با آغاز فصل تابستان اشاره کرد و گفت: این طرح طبق سنوات گذشته از ۱۳ تیرماه در ۲۰ بقعه منتخب استان آغاز شده و تا اوسط شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی امسال با محوریت سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۳ مبلغ دینی، ۳ دانشجوی علوم قرآنی و ۹ مربی آقا و خانم جهت اجرای هر چه بهتر این طرح به بقاع متبرکه استان اعزام شده اند.

حجت الاسلام امیری با تأکید بر اینکه برنامه‌های طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان امسال در قالب سه موضوع مهارت‌های فردی، فرزند پروری و همسر داری برگزار می‌شوند، ابراز کرد: برگزاری نماز جماعت، نشست‌های دینی، اخلاقی و بصیرتی، پاسخ به سؤالات شرعی، بیان احکام، مشاوره دینی و برپایی خیمه‌های معرفت از مهمترین برنامه‌های طرح نشاط معنوی استان است که با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

وی همچنین به برگزاری دوره‌های مختلف امور قرآنی در قالب این طرح در بقاع متبرکه استان اشاره کرد و ادامه داد: همه هدف ما این است که سبک زندگی قرآنی در بین خانواده‌های ایرانی نهادینه و فراگیر شود که در این راستا دوره‌های قرآنی حفظ، ترتیل، قرائت، مفاهیم و تفسیر در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به همزمانی ایام دهه کرامت و طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه تصریح کرد: غبارروبی، عطرافشانی و آذین بندی امامزاده ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری جشن‌هایی با حضور خادمان حرم حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، از جمله برنامه‌هایی است که در طول دهه کرامت با هدف معرفی امامزادگان و تولید محتوا در زمینه‌های تاریخی و فرهنگی امامزادگان برپا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه همه هدف ما این است که اداره بقاع متبرکه از سوی خود مردم و با محوریت آن‌ها انجام شود، افزود: اداره اوقاف و امور خیریه در اداره امامزاده‌ها تنها یک هماهنگ کننده است که امور کلان را اداره می‌کند و اکثر هزینه‌ها توسط نذورات مردم و خیرین تأمین می‌شود.

حجت الاسلام امیری با بیان اینکه نذورات هر امامزاده صرفاً به جهت آبادانی و طرح‌های عمرانی همان امامزاده هزینه می‌شود و اجازه انتقال نذورات یک امامزاده حتی به نزدیک‌ترین امامزاده هم وجود ندارد، اظهار کرد: حوزه‌های استفاده نذورات از قبل مشخص شده به طور مثال ۴۵ درصد نذورات صرف فعالیت‌های عمرانی، ۳۰ درصد صرف هزینه آب و برق و تنها ۵ درصد آن حق تولیت امامزاده است./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات