۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۱۴۱۵۳
مدیر حوزه های علمیه:

مقابله آمریکا با رهبر انقلاب نابخردانه و ابلهانه است + فیلم

مقابله آمریکا با رهبر انقلاب نابخردانه و ابلهانه است + فیلم
آیت الله اعرافی مقابله آمریکا با رهبر انقلاب را نابخردانه و ابلهانه دانست و گفت: امروز تحریم های آمریکا در جهت تحریم ادیان و مذاهب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، امروز در همایش تحریم در تقابل با صلح جهانی از نگاه ادیان که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: ما معتقد هستیم ادیان و مذاهب می توانند در حوزه های مختلف فلسفی، اصولی و فقهی یک دسته اصول مشترک در جهان داشته باشند.

وی افزود: ما آن منطق نسبیت را که تابع فرهنگ های گوناگون است نمی‌پذیریم چرا که در این منطق راهی برای تفاهم اصولی یافت نمی‌شود چرا که این نوع تفاهم زودگذر و سطحی است.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: اما منطق دوم که بر پایه اعتقادات استوار است مشترکات عقلی، فلسفی و دینی دارد که این منطق بسیار ژرف و ماندگار بوده و انسانها می‌توانند گرد این منطق جمع شوند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور توجه به مشترکات مذاهب را دلیلی بر گفتگوی انسانی، دینی و مذهبی دانست و اظهار داشت: گفتگوی انسانی، دینی و مذهبی نیازمند به تعاملات عمیق است.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمن علیه ملت ایران، عنوان کرد: تحریم گرچه در یک شرایط خاص، مانند زمانی که ظلم و ستمی صورت می پذیرد مشروع است اما چیزی که در قرن اخیر ما شاهد آن هستیم پرونده زجر آور و‌ نفرت انگیزی است که از سوی مستکبران علیه مستضعفان صورت می پذیرد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا و مستکبران جهان امروز کمر مستضعفان را شکسته و نیازمندان و محرومان را تحت فشار قرار داده اند؛ در کنار همین تحریم ها جنگ و چپاول را نیز در دستور کار خود قرار دادند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: در حال حاضر تحریم های آمریکا یک سطح جهانی را در بر گرفته و می توان او را یک اشغال گر دانست.

وی با بیان این مطلب که همه دشمنی و‌ مخالفت آمریکا با جمهوری اسلامی ایران مربوط به استقلال کشور ایران است، گفت: جمهوری اسلامی ایران چون دارای استقلال است در طول این چهل سال هرگز آغازگر جنگ نبوده حتی با حرکت های انقلابی از حق مظلومان دفاع کرده است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: همچنین جمهوری اسلامی ایران با فتوای رهبری همیشه مخالف ساخت سلاح های کشتار جمعی بوده و با جنایات و کشتار وحشیانه گروه تکفیری داعش که مولود آمریکا و هم پیمانان اوست مبارزه کرده است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا ملت ایران را هدف قرار داده است، اظهار داشت: هدف از تحریم کالاهای ضروری و اساسی ملت ایران است.

وی افزود: این تحریم ها زمانی صورت گرفت که حتی  به امضا و تعهدات بین المللی خودشان هم پایبند نبودند.

آیت الله اعرافی با اشاره به جایگاه رهبر انقلاب، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نماد مقاومت، مدافع مظلومان و نماد یک مذهب است؛ مقابله با ایشان نابخردانه و مقابله با ادیان و مذاهب است که دودش به چشم نابخردان می رود؛ ایشان در علم و ‌دانش، نگاه بلند و راهبردی به آینده و حوادث داخلی و خارجی، معنویات و اخلاق، اقتدار و نفوذ فکری و گفتمانی بی نظیر هستند؛ مرجعیت و شخصیت ایشان را باید قدر دانست؛ ایران افتخار می کند بدون فرمان بردن از خارج مقتدرانه از داخل اداره می شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: ایران هرگز اجازه نخواهد داد آن دوران استعمار و استکبار برگردد و در گام دوم انقلاب اسلامی شاهد پیروزی های بسیاری خواهد بود./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات