۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۱۴۱۸۰
استاد حوزه علمیه بهبهان تأکید کرد؛

ضرورت برگزاری دوره‌های ارتقایی و اردو‌های علمی در تابستان

ضرورت برگزاری دوره‌های ارتقایی و اردو‌های علمی در تابستان
حجت الاسلام دعاوی گفت: طلاب باید در دوره‌های تابستانه از قبیل دوره‌های ارتقایی و اردو‌های علمی شرکت کنند.
حجت الاسلام حسین دعاوی، استاد حوزه علمیه بهبهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه تعطیلات تابستانه نباید بدون استفاده طلاب باشد، اظهار داشت: طلاب باید در دوره‌های تابستانه از قبیل دوره‌های ارتقایی و اردو‌های علمی شرکت کنند.

استاد حوزه علمیه بهبهان با بیان اینکه یک سال تحصیلی را در تابستان‌های دوران تحصیل به پایان رسانده است، بیان داشت: در برنامه ریزی کلان باید به این مسأله اندیشه شود که فرصت ۳ ماه تابستان نباید به راحتی از دست طلاب برود و برای عموم طلبه‌ها برنامه ریزی درست و مناسبی صورت بگیرد.

حجت الاسلام دعاوی با اشاره به اینکه برنامه‌های تابستانه باید همه طلاب را دربرگیرد، افزود: برگزاری دوره‌های مهارت افزایی، مطالعه دروسی که در طول سال تحصیلی خوانده نمی‌شوند، گذراندن سریع برخی واحد‌های درسی در تابستان امکانپذیر است؛ از این رو باید تعطیلات تابستانه را مغتنم شمرده و برنامه ریزی اساسی انجام بشود.

وی گرمی هوا را چه بسا از علل عدم پرداختن به دوره‌های تابستانه در استان برشمرد و گفت: می‌توان با برگزاری اردو‌های علمی در سایر استان ها، طلاب را از فرصت مطالعاتی در تابستان بهره‌مند کرد البته تصمیم گیری در این باره به مدیران کلان حوزه باز می گردد.

استاد حوزه علمیه بهبهان ادامه داد: سابق بر آن فاصله گیری از دروس و بی برنامگی تابستانه برای طلبه سبب شده بود تا برخی طلاب همزمان با آغاز سال تحصیلی از تحصیل در مدرسه علمیه انصراف بدهند.

وی تصریح کرد: برای طلاب خوزستانی باید دوره‌های متمرکزی با دعوت از مدارس مختلف در اماکن خوش آب و هوا برگزار کنیم و مطالعه کتب درسی حوزه و برگزاری دوره‌های ولایت مورد اهتمام قرار بگیرد.

استاد حوزه علمیه بهبهان در پایان عنوان داشت: برای اطمینان از اثرگذاری تبلیغی، تبلیغ چهره به چهره بهترین راهکار است و در چنین روشی می‌توان گفت که مُبلغ یک شکار بخصوصی دارد که از طریق طرح رفاقت به دست می‌آورد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات