۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۱۴۷۲۳
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

اهداف انقلاب اسلامی از تریبون های نماز جمعه تبیین شود + فیلم

اهداف انقلاب اسلامی از تریبون های نماز جمعه تبیین شود + فیلم
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه اهداف انقلاب باید از تریبون‌های نماز جمعه تبیین شود، گفت: وجود ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در کشور بیانگر شکوفایی این نهاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، امروز در همایش روز نمازجمعه و چهلمین سالگرد نمازجمعه که در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب نماز جمعه را یک نهاد با برکت و رحمانی بیان فرمودند.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه از نعمات الهی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شد، ادامه داد: امروز با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد چهل سالگی اقامه نماز جمعه و اثرات مثبت این نهاد در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، هنری و غیره در جامعه هستیم.  

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با استناد به کلام رهبری که در دیدار ائمه جمعه فرمودند: نماز جمعه یک قرارگاه است که باید در آن اهداف تبیین شود، گفت: در این دیدار معظم له از اینکه در زمینه جایگاه و اهمیت نمازجمعه کمتر گفته شده گلایه داشتند؛ ائمه جمعه در راستای تحقق این درخواست باید به سرعت وارد عمل شوند و نماز جمعه را برای مردم تبیین کنند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه نماز جمعه باید در اوج کیفیت و در حد مطلوب قرار گیرد، اظهار داشت: کیفی بخشی در نماز جمعه در دستور اصلی این ستاد قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 900 پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور فعال هستند، ابراز کرد: این تعداد پایگاه بیانگر شکوفایی نماز جمعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه میزان استقبال و حضور مردم در نماز جمعه متناسب با تعداد جمعیت آن منطقه ارزیابی می شود، بیان داشت: با کیفیت بخشی به نماز جمعه ما شاهد استقبال و حضور مردم در میعادگاه های نماز جمعه خواهیم بود.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: باید به محبوبیت نماز جمعه ها دقت شود و اگر نماز جمعه ای با کمبود جمعیت روبرو بود و یا هیچ تغییری در آن دیده نمی شد باید مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه ها باید به قدری قدرت جذب داشته باشند که بتوانند قشر خاکستری و یا افراد جدید را به خود جذب کنند، گفت: اینکه یک نماز جمعه از نظر کمی نسبت به گذشته کاهش یافته باشد یک فاجعه بزرگ است که باید سریع برای رفع این مشکل فکری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری جذب و آشنایی جوانان با نماز جمعه را لازم و ضروری دانست و گفت: حضور گسترده جوانان و مردم در اجتماع عظیم نماز عبادی سیاسی جمعه بیانگر اوج شکوفایی نماز جمعه است و وجود این 900 پایگاه معجزه الهی محسوب می شود./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات