۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۱۵۰۳۷

تعیین محل اختفای البغدادی/ جزئیات خنثی سازی بزرگترین طرح تروریستی

تعیین محل اختفای البغدادی/ جزئیات خنثی سازی بزرگترین طرح تروریستی
وزارت کشور عراق جزئیات بیشتری از خنثی‌سازی بزرگترین طرح تروریستی سال ۲۰۱۹ میلادی در این کشور و محل اختفای ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، ابو علی البصری رییس واحد بازهای دایره اطلاعات وزارت کشور عراق در گفت‌وگو با روزنامه دولتی الصباح این کشور تصریح کرد: داعش همچنان یک سری عناصر تروریستی دارد که در قالب هسته‌های پنهان در شهرهای آزادشده فعالیت می‌کنند. برخی عناصر داعش نیز از سوریه فرار کرده و در صحرای رمادی و البعاج در استان نینوا و اطراف استان‌های صلاح‌الدین و دیالی پنهان شده‌اند که مأموریت اجرای عملیات تروریستی در این استانها، ترور مخالفان داعش، بهره‌برداری از باندهای جنایت سازمان‌یافته و تجارت مواد مخدر برای پشتیبانی مالی از داعش را اجرا می‌کنند.

وی افزود: استقرار هسته‌های پنهان و فراری از جنگ در سوریه به عراق و آن دسته از عناصر داعش که به کشورهای مادری خود در اروپا و ترکیه و شرق آسیا و شمال آفریقا بازگشته‌اند، شاید منبع نگرانی برای مرحله آینده و عاملی برای تداوم جنگ اطلاعاتی و نظامی باشد.

البصری گفت: اکثر سرکردگان تروریستی داعش که به عراق بازگشته‌اند، از تونل‌ها و اطراف استان نینوا به‌عنوان مقرهای موقت استفاده می‌کنند.

 وی با اشاره به برخی از این سرکردگان افزود: بزرگترین طرح تروریستی داعش در جریان ماه مبارک رمضان و عید فطر گذشته برای عملیات در بغداد و چند استان و منطقه کردستان عراق خنثی شد.

وی افزود: داعش با این کار می‌خواست تلاشی شکست‌خورده برای اثبات حضور خود از طریق جنجال رسانه‌ای عملیات خود و هدف قرار دادن مردم و مراکز حیاتی انجام دهد.

 البصری به حمله زمینی و هوایی عراق به مواضع و مقرهای تروریست‌ها، انهدام تونل‌ها و انفجار خودروهای بمبگذاری شده در شماری از مناطق محل فعالیت داعش پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به دور از تبلیغات رسانه‌ای و در راستای خنثی‌سازی طرح تروریستی اشاره کرد و گفت: حدود 610 تروریست در استان نینوا و بیش از 40 نفر دیگر در بغداد دستگیر شدند. چهار تروریست هم در بصره دستگیر شدند که در حال آماده شدن برای حمله انتحاری با کمربند انفجاری و خودروی بمبگذاری شده در بغداد و اربیل و بصره و استان‌های آزادشده از دست داعش بودند.

البصری با اشاره به کشته‌شدن شماری از سران داعش گفت: بعد از کشته شدن سران داعش در جنگ سری و تونل ها در منطقه غربی عراق و پس رفت نظامی داعش در عراق و سوریه، خطر هر لحظه ابراهیم السامرائی جنایتکار ملقب به البغدادی را تهدید می کند. او به همراه دستیاران عرب و خارجی خود هم اکنون در سوریه است و البغدادی همچنان از نفوذی قوی در بین طرفدارانش برخوردار است.

البصری گفت: البغدادی تغییراتی را برای جایگزین کردن تروریست‌های کشته‌شده در عملیات مشترک در سوریه و عملیات آزادسازی نینوا و رمادی و صلاح‌الدین و سایر مناطق اشغالی، انجام داده است. البغدادی بعد از زخمی شدن از ناحیه ستون فقرات در جریان عملیات واحد اطلاعات وزارت کشور عراق با هماهنگی نیروی هوایی در منطقه هجین در سال 2018 میلادی فلج و ناتوان شد. این دومین حمله گزنده البغدادی علیه بود که در آن شماری زیادی از سرکردگانش کشته شدند.

وی هشدار داد: داعش همچنین تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است و باید با این گروه مقابله کرد و آن را شکست داد./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات