۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۶۱۵۸۳۷
مدیر حوزه علمیه مازندران مطرح كرد؛

مانوس شدن طلاب با قرآن عامل رشد علمی و اخلاقی

مانوس شدن طلاب با قرآن عامل رشد علمی و اخلاقی
مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت انس بیشتر طلاب با مفاهیم قرآنی تاکید کرد و گفت: مانوس شدن طلاب حوزه با مفاهیم قرآنی در رشد علمی و اخلاقی آن‌ها بسیار اثرگذار خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب شرکت کننده در طرح تابستانه مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با تبریک فرا رسیدن ماه ذی الحجه، این ماه را فرصت مغتنمی برای نزدیکی به خداوند متعال دانست.

وی با بیان این که ماه ذی الحجه ماه عبادت است، افزود: قرار داشتن پیوند آسمانی و ملکوتی امیرالمومنان (ع) و حضرت زهرا (س) یکی از مناسبت‌های ارزشمند این ماه پر فیض است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی همچنین به دهه امامت و غدیر در این ماه پر فضیلت اشاره کرد و گفت: عید غدیر یکی از اعیاد بزرگ و مهم اسلامی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که ایام پیش روی فرصت مناسبی برای تبیین مساله امامت و ولایت است، خاطرنشان کرد: طلاب و حوزویان به عنوان کسانی که تریبون‌های تبلیغی در اختیار دارند باید از این رسانه مهم در جهت نشر و گسترش فرهنگ غدیر بهره گیرند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب و روحانیان نباید بگذراند مساله غدیر در جامعه اسلامی مهجور بماند، بیان داشت: مساله امامت و ولایت باید بیش از پیش در مراکز علمی به ویژه حوزه‌های علمیه تبیین شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز در سایه سار ولایت، نظام اسلامی به قدرتی بلامنازع در منطقه و جهان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: باید مساله ولایت و امامت بیش از پیش توسط طلاب و روحانیان در جامعه نشر و ترویج شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه ویژه طلاب به علم آموزی در حوزه تاکید کرد و گفت: طلاب باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تحصیل، تهذیب و تبلیغ بهره گیرند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که تحصیل و تهذیب باید در حوزه با هم مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: طلبه باید با مدیریت صحیح تحصیلی از همه امکانات موجود در حوزه به منظور تقویت بنیه علمی خود استفاده کند.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت انس بیشتر طلاب با مفاهیم قرآنی تاکید کرد و گفت: مانوس شدن طلاب حوزه با مفاهیم قرآنی در رشد علمی و اخلاقی آن‌ها بسیار اثرگذار خواهد بود./۹۵۰/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات