۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۱۶۲۰۳
امام جمعه موقت کاشان:

دشمن آشفته و در حال احتضار است

دشمن آشفته و در حال احتضار است
حجت الاسلام اسلامی تبار اردوگاه دشمن را آشفته خواند و با اشاره به اینکه دشمن امروز در حال احتضار است، گفت: امروز اعتماد همه از آمریکا سلب شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد با تسلیت شهادت امام باقر (ع)، گفت: مردم در دوره اهل بیت (ع) با فقر فرهنگی و معنوی و علم و آگاهی و بصیرت روبرو بودند.

وی ریشه همه مشکلات و گرفتاری‌های انسان را فقر فرهنگی و معنوی و نداشتن علم و آگاهی و بصیرت دانست و افزود: از روزی که مقابل اهل بیت (ع) قرار گرفتند همه مشکلات آن‌ها نیز آغازشد.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: اهل بیت (ع) معدن معرفت و علم و معنویت و روحانیت هستند و دوری از چنین معدنی سبب از دست دادن علم و نورانیت انسان خواهد شد.

وی افزود: امام صادق می‌فرماید، انسان در عرصه مسائل مادی و اقتصادی نباید اهل اصراف و زیاده روی و بخل باشد و در هزینه کرد اموال خود افراط و تفریط نکند و میانه روی داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه میانه روی در مسائل اقتصادی فقر را از انسان دور می‌کند، گفت: انسان یک سرمایه گذاری کوتاه مدت برای دنیا و یک سرمایه گذاری بلند مدت برای آخرت دارد.

به گفته وی انفاق و کمک به نیازمندان مهمترین پس انداز و سرمایه گذاری انسان در دنیا برای آخرت است، بنابر این کسانی که قصد قربانی کردن دارند هزینه آن را برای کمک به نیازمندان اختصاص دهند.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به فراز‌هایی از فرمایشات مهم رهبری در دیدار با نخبگان علمی شرکت کننده در المپیاد جهانی و مدال آوران درعرصه ورزش، گفت: مهمترین وسیله و ابزار قدرت و اقتدار هر ملت و کشوری علم است و ملتی و کشوری که علم نداشته باشد اسیرو تحت سلطه است.

وی با بیان اینکه کشور‌های برخوردار ازعلم دارای قدرت و اقتدار هستند، اظهار داشت: براساس آمار ارائه شده امروز متوسط استعداد جوانان ایرانی ۱۱ برابر میانگین استعداد‌های جهانی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: کاروان پیشرفت‌های علمی کشور به شرط برخورداری از روحیه انقلابی و معنوی نباید متوقف شود، چرا که علم و هنر و تخصص بدون روحیه انقلابی سبب سلطه پذیری و سقوط است.

امام جمعه موقت کاشان درادامه اردوگاه دشمن را آشفته خواند و با اشاره به اینکه دشمن امروز در حال احتضار است، اظهار داشت: امروز اعتماد همه از آمریکا سلب شده است، بطوریکه حتی اعتماد دوستان آمریکا نیز ازاین کشور سلب شده است وهیچ توانی برای ضربه زدن ندارد.

وی ادامه داد: امروز نقشه‌های دشمن در جبهه‌های سیاسی و اقتصادی و نظامی نقش بر آب شده است و در حال جان کندن و احتضار است و این پیروزی ملت ایران به دلیل صبر و پایداری استقامت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از مولفه‌های دیگر پیروزی ملت ایران را استقلال و خودکفایی در عرصه نظامی خواند و اظهار داشت: امنیت امروز ایران اسلامی به واسطه استقلال و خود کفایی در عرصه نظامی است و دشمن می‌داند اگر کوچکترین تعرضی کند چنان ضربه‌ای خواهد خورد که اگر آغاز جنگ با دشمن باشد اما پایان جنگ به دست دشمن نخواهد بود.

امام جمعه کاشان همچنین وجود رهبری را یکی از مولفه‌های دیگر پیروزی ملت ایران بر دشمن اعلام کرد و گفت: این هدایت رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای بود که توانست کشتی انقلاب را در دریای متلاطم طوفانی هدایت و به ساحل امن برساند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات