۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۶۱۸۱۳۸
معاون پژوهش دانشگاه امام صادق:

معنویت گمشده بشر عصر حاضر است

معنویت گمشده بشر عصر حاضر است
امامی معنویت را گمشده بشر عصر حاضر دانست و گفت: اربعین به عنوان یک مغناطیس معنوی فراتر از گفت‌وگوی بین ادیانی می تواند گمشده بشر را بیابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمجتبی امامی معاون پژوهش دانشگاه امام صادق(ع)، امروز در نشست تخصصی حسین(ع) در اندیشه مسیحیت؛ نماد وحدت که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: با توسعه مطالعات زیارت اربعین از منظر ادیان، علوم اجتماعی و حوزه علوم انسانی امروز ادبیات بسیار خوبی تولید شده است.

وی انتقال این ادبیات به زبان های مختلف هنری، رسانه ای به دیگران و فرهنگ سازی این مهم را بسیار لازم و ضروری دانست و بیان داشت: بیش از دو دهه است که در دنیا ادبیات گفتگوی ادیان با این موضوع که ادیان مختلف می توانند در کنار هم قرار بگیرند و با هم جنگ نکنند، رایج شده است.

معاون پژوهش دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: بنده دانشگاه های فراوانی را در غرب مشاهده کردم که حوزه مطالعاتی خود را به گفتگوی ادیانی اختصاص دادند؛ زیارت اربعین و تجریه امروز جهان توحید بسیار فراتر از گفتگوی ادیانی است.

امامی اضافه کرد: امروز ما به لایه بسیار عمیق تری به نام هم تجربگی معنوی رسیدیم؛ اسلام و مسیحیت و سایر ادیان آسمانی این ظرفیت را دارند از تجربه معنوی یکدیگر بهره مند شوند و این الزاما رفتن از دینی به دین دیگر نیست.

وی پیاده روی اربعین را یک فرصت بی نظیر برای تجربه معنوی بشر امروز دانست که به شدت تشنه معنویات است، گفت: وجود این تجربه معنوی بسیار زیبا و بزرگ می تواند همه ادیان را در کنار هم جمع کند و آنان نیز از ظرفیت معنوی اربعین بهره ببرند؛ مسیر کربلا سراسر مقدس و یک مغناطیس معنوی است که اگر مردم دنیا با خبر شوند طالب می شوند تا این کسب و شهود معنوی را تجربه کنند.

معاون پژوهش دانشگاه امام صادق(ع) کشف نسبت زیارت اربعین با سایر ادیان را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: لازم است تجربه مشترک معنوی زیارت امام حسین(ع)، که حقیقت ناب عشق را در عالم با خون شریف خود نقاشی کرد است به همگان شناسانده شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات