۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۱۸۱۴۱
تهیه کننده و مستندساز مطرح کرد؛

«حسین نماد وحدت»؛ مستندی با ادبیات مسیحی

«حسین نماد وحدت»؛ مستندی با ادبیات مسیحی
علی مددی گفت: مستند «حسین(ع) نماد وحدت» با ادبیات مسیحی به جامعه مسیحیت تزریق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالحسین علی مددی تهیه کننده مستند حسین(ع) نماد وحدت، امروز در نشست تخصصی حسین(ع) در اندیشه مسیحیت؛ نماد وحدت که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: قریب به 3 سال ساخت و فرآیند نظری این مستند به طول انجامید.

وی با بیان این مطلب که ایده ساخت این مستند حدود 5 سال پیش شکل گرفت، ادامه داد: با توجه به تجربه رسانه ای و فعالیت های حوزه بین الملل در عرصه اربعین فضا برای ساخت این مستند بسیار مساعد بود.

علی مددی بیان داشت: آیتم ها و مولفه هایی که در پیاده روی اربعین وجود دارد تنها خاص اسلام و شیعه نیست و این رویداد می تواند در سایر ادیان نیز تاثیرگذار باشد.

این تهیه کننده افزود: بر این اساس دو سال پیش پویشی با عنوان «حسین(ع) نماد وحدت» راه اندازی کردیم؛ پشتوانه نظری این پویش، تحقیق 12 ساله آقای تقوی در زمینه عهد قدیم و عهد جدید است وی آیات منطبق با اعتقادات شیعی را استخراج و در زمینه منجی تحقیقات فراوانی انجام داد.

وی اضافه کرد: شعار این پویش وحدت، انسانیت و صلح بود که وارد عرصه اربعین شد؛ با راه اندازی این پویش با بسیاری از بزرگان ادیان مختلف وارد مذاکره و مباحثه شدیم.

علی مددی بیان داشت: هدف از این پویش آن بود که ظرفیت های بین ادیانی را به دنیا معرفی شود؛ با ابزار رسانه می توان این هدف را محقق ساخت و با همین مستند حسین(ع) نماد وحدت ساخته شد.

تهیه کننده و مستندساز ادامه داد: در این مستند به تجربیاتی که برای یک کشیش مسیحی در پیاده روی اربعین اتفاق می‌افتد اشاره می شود که بسیار کار فاخری است؛ این مستند با ادبیات مسیحی به جامعه مسیحیت تزریق خواهد شد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 13
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات