۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۶۱۸۹۱۳

رونمایی از سند هویت فرهنگی شهر مشهد + فیلم

رونمایی از سند هویت فرهنگی شهر مشهد + فیلم
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: چهره ۳۶۶ هکتاری حریم حرم را متناسب با نام مبارک امام رضا(ع) خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمدصادق براتی،  معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در مراسم رونمایی از سند هویت فرهنگی شهر مشهد و نیز آغاز به کار دبیرخانه آن، اظهار داشت: سند هویت فرهنگی شهر مشهد که در ۴۴ بند تدوین شده در بحث بعد کمی و کیفی زیارت هم که در گذشته داشتیم اثرگذار است، اما درخواستمان این است ماهیت‌ها و موضوعات تکراری در سندهای مصوب و تدوینی نباشد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: چهره خراسان رضوی به‌خصوص مشهد متفاوت با چهره سایر استان‌ها و شهرها نیست و می‌خواهیم که این تفاوت‌ها در ورودی‌های مختلف استان و مشهد دیده شود و امیدواریم که با تلاش‌های استاندار و دیگر مسئولان استانی و شهری و همچنین اعضای سند هویت فرهنگی مذهبی شهر مشهد این تفاوت بی‌خوبی ملموس و مشهود گردد.

وی با بیان این که تمامی شهرهای ایران اسلامی طعم شیرین دین و فرهنگ اسلامی را می‌چشند، اما این طعم در شهر و استان امام رضا(ع) باید شیرین‌تر از دیگر نقاط کشور باشد، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم که چهره ۳۶۶ هکتاری حریم حرم متفاوت‌تر از وضعیت کنونی کنیم و این فضا را متناسب با نام مبارک امام رضا(ع) خواهیم کرد، متاسفانه در حال حاضر آثار حرم مطهر رضوی تنها تا شعاع ۱۰۰ متری این مکان مقدس دیده می‌شود که هرگز زیبنده و پسندیده این شهر و این مکان مقدس نیست.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدهادی مشیری‌خراسانی،  دبیر اتاق تبلیغ حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: سند هویت فرهنگی شهر مشهد با همکاری استانداری، آستان قدس رضوی، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه علمیه خراسان، شهرداری و دیگر مجموعه‌های مرتبط تدوین شده و از امروز رسماً اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در جهت فعال شدن سند هویت فرهنگی شهر مشهد بالغ بر ۲ هزار ساعت جلسات و مطالعات را داشتیم، افزود: فعال شدن این سند باید بسیار زودتر از این انجام می‌شد و خوشحالیم که این کار بالاخره انجام شد و با حمایت استاندار و نماینده ولی فقیه، این سند در شورای فرهنگی استان در قالب سندهای بالادستی به تصویب می‌رسد./864/د102/ب1

تعداد بازدید : 4
امیر خاکراه
ارسال نظرات