۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۱۹۲۸۶

توصیه‌های تبلیغی آیت الله کعبی به مبلغان جوان

توصیه‌های تبلیغی آیت الله کعبی به مبلغان جوان
آیت الله کعبی با اشاره به اثرگذاری نهضت حسینی در سراسر جهان، توصیه‌هایی به مبلغان جوان برای ترویج بیشتر واقعه کربلا بیان کرد.
آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه هزار و ۳۸۰ سال از نهضت امام حسین (ع) می‌گذرد، اظهار داشت: سال به سال بر بُعد اثرگذاری چنین نهضتی افزوده می‌شود به گونه‌ای که اکنون در سطح جهان گسترش پیدا کرده و مجالس عزاداری بر آن بزرگوار و اخذ درس از مکتب آن امام همام برقرار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی که خود درسی از درس‌های کربلا و بر پایه نهضت عاشورا شکل گرفته است، پیوند عمیقی میان آموزه‌های اسلامی و انقلاب اسلامی با نهضت حسینی برقرار شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گستره نهضت حسینی بر پایه گفتمان انقلاب اسلامی؛ به روز و صحنه نبرد و جهاد عاشورایی است که با پیروزی و پیشروی انقلاب اسلامی در صحنه منطقه‌ای و بین الملل در میدان نبرد با رژیم صهیونیستی و نظام استکبار جهانی و سلطه بین الملل، تجلی و تبلور پیدا کرده است.

آیت الله کعبی تبیین ماهیت نهضت حسینی، عبرت‌های عاشورا، درس‌های بزرگ عاشورا و پیام‌های معاصر عاشورا برای جامعه را حائز اهمیت دانست و گفت: مبلغان به فراخور شعاع و دامنه تبلیغی که دارند بُعد قدسی، معنوی، سیاسی، اجتماعی و بین المللی نهضت حسینی و تأثیرگذاری آن را در تحولات معاصر تبیین کنند.

وی افزود: مبلغان، ساخت جامعه برپایه ایمان و عمل صالح و چگونگی تأثیر نهضت حسینی در برقراری صلح و امنیت بین الملل برپایه عدالت، نسبت نهضت حسینی با مقاومت جهانی در برابر نظام سلطه، نسبت نهضت حسینی با جامعه پردازی و تمدن سازی را تبیین کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اهداف بیانیه گام دوم که همانا خودسازی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی است جزء درس‌های معاصر نهضت حسینی می‌باشد، این نهضت قُدسی؛ فطرت انسانی را بیدار می‌کند و روحیه مسؤولیت، بندگی خدا، مقاومت، توحید، خداگرایی و عدالت خواهی را در انسان معاصر زنده می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اشک بر سیدالشهدا همانا اشک مکتبی است، این اشک به اندازه توبه از گناهان، می‌تواند انسان را از گناهان پاک و روحیه اش را تعالی بدهد.

آیت الله کعبی تصریح کرد: وابستگی به دستگاه سیدالشهدا به خاطر عنصر اخلاص و توحید و بندگی و حضور سیدالشهدا در چنین دستگاهی به عنوان خلیفه الله و امین و حجت خداوند است که بسیاری از دریچه‌های فرهنگ، سیاست، اقتصاد، جامعه پردازی و امنیت و دفاع وارد آن می‌شوند که در عین حال خدمت به زائران سیدالشهدا و برقراری امنیت برای آن‌ها سبب نزدیکی به خداوند است./۹۴۵۶/ت210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حاتم شرفی
ارسال نظرات