۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۱۹۹۳۴

جزییاتی از حادثه دیروز کربلا | یک ایرانی در میان شهدا

جزییاتی از حادثه دیروز کربلا | یک ایرانی در میان شهدا
در حادثه دیروز کربلا که بر اساس ازدحام و گرمای هوا رخ داد، تاکنون یک ایرانی شهید و چهار نفر مجروح شناسایی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دیروز در محل باب الرجاء در کربلای معلی، در مسیر عزاداری رکضه طویریج که به صورت هروله کنان راهی حرم اباعبدالله الحسین می شوند، بر اساس برخورد افراد دسته عزا با افراد در این مکان و همچنین به دلیل وجود ماسه زیاد در این محل، چند نفر به روی هم افتاده و به دلیل گرمی هوا و ازدحام جمعیت، چند نفر دچار خفگی شده و جان خود را از دست می دهند.

برخی از مسئولان و منابع خبری تا به حال 33 نفر را به عنوان شهید معرفی کرده اند که یک نفر آنان به نام حسین خاوری فرزند سلطان علی متولد 1367 از مشهد، ایرانی است، اگرچه این آمار هنوز به صورت دقیق از طریق منابع رسمی اعلام نشده است و هنور کار شناسایی حادثه دیدگان ادامه دارد. 

همچنین چهار نفر ایرانی در میان مجروحان دیده شده اند که علی جمشیدیان از اصفهان، محمدباقر حائری از قم، محمد یوسفی از قم در یکی از بیمارستان های کربلا بستری هستند و همچنین محمد قربان از دیگر زائران ایرانی است که در این حادثه آسیب دیده بود که به صورت سرپایی مداوا شده است.

منابع محلی حاضر در حادثه از اقدام سریع دستگاه های امدادی  در حادثه دیروز خبر داده اند و به امداد رسانی به موقع و انتقال سریع مصدومان حادثه توسط آمبولانس به بیمارستان های کربلا خبر داده اند.

شنیده شده است مسئولان محلی و عتبات در پی این حادثه، با برگزاری چندین جلسه به بررسی دلایل این مساله و اتخاد تدابیر مناسب برای رسیدگی به حال مجروحان حادثه و رسیدگی به امور شهدا و ارتباط با خانوده شهدا جهت اقدامات لازم پرداخته اند.

این گزارش حاکی است عزاداری های پرشور خیل میلیون ها زائر حضرت اباعبدالله(ع) در روز و شب گذشته بدون مشکل خاصی برگزار شده و عزاداران حسینی از سراسر دنیا با تجمع در کربلا به اظهار عشق و ارادت به خاندان آل عبا(ع) پرداخته اند. /909/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
انا لله و انا الیه راجعون
0
0