۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۲۰۹۴۷
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

مقتل خوانی در مجالس امام حسین رونق پیدا کند + فیلم

مقتل خوانی در مجالس امام حسین رونق پیدا کند + فیلم
استاد حوزه علمیه با اشاره به لزوم مقتل خوانی مستند و معقول در مجالس امام حسین(ع) تأکید کرد که قضیه شهادت حضرت با مرثیه و روضه گره خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین از صبح امروز در مسجد مقدس جمکران آغاز و تا عصر فردا ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در مراسم پیش از ظهر امروز با اشاره به جوشش حماسه و عزت، عقلانیت و عاطفه و احساس در قضیه کربلا اظهار داشت: اتفاق بسیار مبارکی که در پیاده روی اربعین دیده می‌ شود دقیقا در راستای همین عقلانیت و عبودیت و البته عاطفه و احساس است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: شما اوج عزت و اقتدار را در جریان عاشورا می‌ بینید ولی لشکر عمر سعد و شمر هم شاید به ظاهر پیروز شدند ولی تنها ژست عزت داشتند ولی هرگز عزیز نبودند، متأسفانه برخی از مسؤولان ما هم امروز فقط ژست عزت و اقتدار دارند ولی در اوج ذلت هستند.

وی اضافه کرد: گله ای که امروز از برخی هیأت ها وجود دارد بحث روضه های غیر مستند است، در حالی که رهبر معظم انقلاب بر لزوم خواندن روضه های مستند معقول تأکید داشتند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: در پیاده روی اربعین امکان توسعه جریان معنویت و عقلانیت و پاسخگویی به سیل شبهات و ایجاد بصیرت به خوبی فراهم است ولی باید در کوتاهترین زمان شکل بگیرد.

وی با اشاره به لزوم تبلیغ پیامدهای واقعه عاشورا خاطرنشان کرد: در زیارت اربعین امام حسین(ع) می‌ خوانیم که حضرت از جان خود گذشت تا مردم ازجهالت رهایی پیدا کنند، به همین دلیل دیدیم در کربلا کاری با امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان کردند که اسلام در جهاد نسبت به کفار آن را حرام کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی احیای عقل و عقلانیت را موجب تنزیه فرد و جامعه صورت می‌ گیرد، گفت: مجالس امام حسین(ع) بهترین زمینه برای پاکی فرد و جامعه است.

وی با اشاره به این که هیچ مسأله ای سازندگی روضه را ندارد، گفت: روضه باید در هیأت ها پررنگ تر بشود چون می‌ فرماید: «ان لقتل الحسین حرارة فی قلوب المؤمنین لاتبرد ابداً» قتل امام حسین(ع) یعنی بیان مرثیه ها و مصیبت ها.

استاد حوزه علمیه گفت: برخی ایراد می‌ گیرند که نباید روضه مکشوف بخوانید در حالی که چنین چیزی درست نیست چراکه فعل و سخن امام معصوم برای ما حجت است و خود ائمه اطهار(ع) از جمله امام سجاد(ع) و امام رضا(ع) روضه های مکشوف خواندند.

وی با بیان این که روضه های ما نیاز به تحلیل ندارد، ابراز داشت: ما مقاتلی مستند و مشهور داریم که نیازمند تحلیل و توضیح های زیادی و روضه های زبان حالی نداریم و مقتل خوانی نیز از جمله مسائلی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تکیه کرده اند./1330/ج

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات