۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۲۱۳۲۹
رییس‌کل دادگستری خراسان جنوبی:

۳۵ درصد پرونده های حقوقی خراسان جنوبی مربوط به اختلافات خانوادگی است

۳۵ درصد پرونده های حقوقی خراسان جنوبی مربوط به اختلافات خانوادگی است
رییس‌کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: به‌منظور کاهش نرخ طلاق در استان باید دوره‌های آموزشی و پیشگیری از طلاق در دوران قبل از ازدواج برای جوانان این استان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی امروز در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در عرصه پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی هر میزان هزینه کردن توجیه‌پذیر است و باید به‌منظور کاهش نرخ طلاق در استان خراسان جنوبی که کمی نگران‌کننده است برنامه‌ریزی‌های پیشگیرانه انجام شود.

وی افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای قبل از ازدواج و همچنین برگزاری کلاس‌ها آموزشی در دوران نامزدی و بعد از ازدواج می‌توان تا حد زیاد از وقوع اختلاف و طلاق جلوگیری کرد.

رئیس‌کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه 35 درصد از پرونده‌های حقوقی استان مربوط به اختلافات خانوادگی و طلاق است تصریح کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج می‌توان تا حد زیادی این آمار را کاهش داد.

وی با بیان اینکه با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، وجود چنین آسیب‌های اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی زیبنده و شایسته این حکومت نیست خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولین اجتماعی و فرهنگی کشور باید در خصوص کاهش هرچه بیشتر آسیب‌های اجتماعی و ارتقا سطح کیفی زندگی اجتماعی و معنوی جامعه کشور تلاش کنند و با برنامه‌ریزی‌های درست و کارآمد، کشور را در مسیر پیشرفت فرهنگی و معنوی پیش برند.

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه در بسیاری از شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی استان خراسان جنوبی در زمره استان‌های دارای وضعیت مطلوب است و آماری رضایت بخشی دارد خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی در حوزه وقوع جرم و جنایت و آسیب‌های اجتماعی وضعیت نسبتاً مطلوبی نسبت به بقیه استان‌های کشور دارد اما متأسفانه نرخ طلاق و اختلافات خانوادگی در این استان کمی نگران‌کننده است.

وی با تأکید بر فعالیت مستمر و کارآمد شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی باید با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در خصوص بررسی موانع احتمالی موجود در پیگیری مصوبات تلاش کند و نتایج به‌دست‌آمده را در جلسات این شورا به‌صورت رسمی و دقیق و با ارائه راهکار ارائه دهد.

رئیس‌کل دادگستری خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح ایمنی و سرقت از اماکن در حال احداث و منازل مسکونی این استان اشاره کرد و گفت: شهرداری بیرجند موظف است تا طرح ایمنی و سرقت از اماکن در حال احداث و منازل مسکونی را پیگیری کند و با همکاری با شورای اسلامی شهرها، نیروی انتظامی و دادستان‌های شهرها اجرا کند و گزارش عملکردی خود را ارائه دهد.

وی همچنین آموزش و پروش، شهرداری و راهنمایی و رانندگی شهرتان بیرجند را مأمور به پیگیری طرح ساماندهی سرویس مدارس کرد و افزود: به سبب اتفاقات تلخی درگذشته برای دانش آموزان رخ است باید در خصوص استفاده از سرویس‌های مدارس و دیگر وسایل نقلیه عمومی باید به خانواده‌های دارای فرزند محصل اطمینان خاطر داد.

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به طرح «نماد» که با محوریت توانمندسازی دانش آموزان در مقابل آسیب‌های اجتماعی است گفت: طرح نماد باید با برنامه‌ریزی و نظرسنجی از مجریان و مخاطبان با حفظ طبقه‌بندی اطلاعات اجرایی و نتایج اجرا شود./۹۳۱۴/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات