۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۲۲۳۵۱
اسلام پناه:

کلیه فعالیت های موکب آستان حضرت معصومه به صورت فرهنگی خدماتی خواهد بود

کلیه فعالیت های موکب آستان حضرت معصومه به صورت فرهنگی خدماتی خواهد بود
رییس ستاد اربعین آستان مقدس حضرت معصومه (س) از حضور ۳۰۰ خادم برای خدمت به زائران اربعین در موکب آستان مقدس خبر داد و گفت: فعالیت‌های این موکب به صورت فرهنگی خدماتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراهیم اسلام پناه مدیر موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در نشست خبری «تشریح برنامه های موکب آستان مقدس حضرت فاطه معصومه(س)» که ظهر امروز در سالن کنفرانس پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه موکب داری و خدمت به زائران اربعین گفت: کلیه فعالیت های موکب آستان مقدس به صورت فرهنگی - خدماتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر خادم موکب آستان مقدس باید سفیر انقلاب اسلامی باشد، اظهار داشت: با برگزاری کلاس های توجیهی درصدد آن هستیم که خادمان این موکب فرهنگ و رفتار تراز اخلاق اسلامی را در رفتار خودشان بروز و ظهور دهند.

اسلام پناه با اشاره به اینکه نزیک به 40 درصد شرکت کنندگان راهپیمایی عظیم اربعین را بانوان تشکیل می دهند، عنوان کرد: برنامه ریزی شده است تا خدمات ویژه ای به بانوان ارائه داده شود؛ یک فضای 700 متری مسقف جهت اسکان شب بانوان به موکب آستان مقدس اضافه شده است.

رییس ستاد اربعین آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: بسیاری از ما یحتاج بانوان را تهیه کرده ایم که در صورت نیاز به آنها ارائه خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از آرزوهای بزرگان ما در دوران قبل از انقلاب باز شدن راه زیارت کربلا بود، گفت: امروز شرایط عازم شدن به کربلا بسیار آسان شده است و جوانان باید قدر این موهبت الهی را بدانند؛ گشایش راه های زیارت کربلا و پیاده روی عظیم اربعین از ثمرات انقلاب اسلامی و خون شهدا است، ازاین رو باید در این ایام یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی بداریم.

اسلام پناه از حضور 300 خادم برای خدمت به زائران اربعین در موکب آستان مقدس خبر داد و تأکید کرد: تیم پیشرو در بحث راه‌اندازی موکب آستان مقدس روز سوم مهرماه به کشور عراق اعزام شدند؛ برای ساخت و ساز بخش های ناتمام موکب آستان مقدس گروه فنی مهندسی اعزام کرده ایم و با توجه به گرمای هوا بحث سرمایش را مد نظر قرار داده و کولرهایی برای این امر به موکب اعزام خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: تیم اصلی نیز روز سه‌شنبه ۹ مهرماه طی مراسمی به عراق اعزام خواهند شد و تا بعدازظهر اربعین حسینی در موکب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) مستقر خواهند بود.

مدیر موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 250 هزار نفر برای استفاده از ایستگاه های صلواتی به ما مراجعه کردند، ابراز کرد: تهیه صبحانه برای زائران، راه اندازی کارگاه خیاطی، راه اندازی کارگاه کفاشی و استقرار 24 دستگاه لباس شویی برای شست و شوی لابس زائران از جمله خدماتما در موکب آستان مقدس خواهد بود.

وی از راه اندازی فناوری تلفن اینترنتی برای رسیدگی به امور گمشدگان در موکب آستان مقدس خبر داد و گفت: امسال بنا داریم از ظرفیت خادمان افتخاری استفاده کنیم؛ همچنین برای تهیه نان گرم برای زائران نیز بیش از 10 تن آرد در نظر گرفته شده است./841/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات