۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۲۳۹۰۲
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

طلاب عاشورایی با استقامت و پایداری توطئه دشمنان را خنثی کنند

طلاب عاشورایی با استقامت و پایداری توطئه دشمنان را خنثی کنند
اصغری با تاکید بر اینکه طلاب عاشورایی با استقامت و پایداری توطئه دشمنان را خنثی کنند، گفت: طلاب با حفظ دین ادامه دهنده راه امام حسین(ع) باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم فاضله، افتخار اصغری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در جلسه درس اخلاق که صبح امروز در محل مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، استقامت و شجاعت را مهمترین اصل در مکتب امام حسین(ع) دانست و گفت: امام حسن عسکری(ع) می فرمایند: زیارت اربعین جزء علامات مومن است.

وی درخصوص جاودانگی نهضت امام حسین(ع)، بیان داشت: بدون شک ماندگاری عاشورا معلول یک علت نیست و یکی از دلایل مهم ماندگاری عاشورا این است که امام حسین(ع) برای خدا قیام کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه امروز حرم مطهر امام حسین(ع) مامن امن هزاران عاشق و دلشیفته حسینی است، اظهار داشت: درست است که امام حسین(ع) شهید شدند اما راه ایشان تا ابد همواره زنده و جاوید است.

اصغری با تاکید بر اینکه طلاب با حفظ دین ادامه دهنده راه امام حسین(ع) باشند، ادامه داد: استقامت و مقاومت را باید از مکتب امام حسین(ع) آموخت؛ طلاب با درس استقامت و پایداری است که می توانند با قدرت در همه عرصه ها پیش بروند و با هوای نفس مبارزه کرده و توطئه دشمنان را خنثی کنند.

وی افزود: علما و بزرگان دین که توانستند به مدارج بالای علمی و عرفانی دست یابند به خاطر استقامتی بود که در برابر معصیت و وسوسه های شیطانی ورزیدند و مغلوب نشدند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: در مسیر بندگی استقامت ورزیدن و گوش به ولی دادن و مراقبت از اینکه مبادا رفتار و اعمالمان مطابق نظر مولایمان نباشد کاری بس دشوار اما شیرین و امکان پذیر است؛ ولایت پذیری از درس های مهم عاشورا محسوب می شود.

اصغری در ادامه بیان داشت: در ایام اربعین حسینی همین تحمل دشواری مسیر و سختی‌های پیاده روی خود درس استقامت در مسیر حق و بندگی را به همراه دارد.

وی افزود: آنچه حق اربعین امام حسین(ع) را ادا می کند این است که در حفظ آرمان های قیام امام حسین(ع) بکوشیم و این را درک کنیم که حضرت نیازی به اشک های ما ندارد بلکه این ما هستیم که تا انتهای عمر تشنه درس های عاشورا و مدیون خون های شهیدان کربلا هستیم پس باید ادامه دهنده خوبی برای این مسیر باشیم./813/پ203/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات