۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۲۳۹۷۵
آیت الله طبرسی:

حماسه عظیم اربعین، خیزشی جهانی علیه مستکبران عالم است

حماسه عظیم اربعین، خیزشی جهانی علیه مستکبران عالم است
آیت الله طبرسی حماسه عظیم اربعین حسینی را خیزشی جهانی علیه اردوگاه مستکبران عالم دانست و گفت: هیچ قدرت معاندی قادر به تأثیرگذاری برای توقف و یا تضعیف اربعین نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار جمعی از مسؤولان به حماسه عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و آن را حرکتی عظیم در مسیر رسیدن به عزت و آزادگی دانست.
 
وی با بیان این که شور و شعور حسینی در جامعه اسلامی انگیزه آفرین است، افزود: این عظمتی که امسال در پیاده روی اربعین حسینی شاهد هستیم بسیاری از توطئه‌ها و معادلات دشمن در منطقه را به ریخته است.
 
آیت الله طبرسی با اشاره به این که دشمنان فکر می‌کردند با ایجاد فتنه و اغتشاش در کشور عراق می‌توانند زمینه حضور کمرنگ مردم در راهپیمایی اربعین حسینی را فراهم کنند، گفت: اما عاشقان حسینی بدون توجه به این گونه تبلیغات و دروغ پراکنی‌ها در مسیر زیارت امام حسین (ع) حرکت کردند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که این حماسه عظیم حسینی، رسوایی دیگری را برای دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) در پی داشته است، افزود: امروز پیاده روی اربعین حسینی به یک حرکت جهانی و فرصتی برای رساندن پیام اهل بیت (ع) به دنیا تبدیل شده است.
 
وی با اشاره به این که مراسم اربعین حسینی هر ساله بدون هیچ فراخوانی کاملاً خودجوش برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: گستردگی و افزایش هر ساله اجتماع اربعین حسینی موجب وحشت دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) شده است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اجتماع میلیونی اربعین حسینی یک تمدن جدید اسلامی را به دنیا معرفی کرده است، بیان داشت: دشمن همه توان خود را به کار گرفته تا این حرکت عظیم و میلیونی را کمرنگ کند.
 
آیت الله طبرسی با بیان این که امروز راهپیمایی اربعین حسینی تنها متعلق به یک کشور و دین نیست بلکه جهانی شده است، خاطرنشان کرد: حضور عاشقان حسینی از سایر کشور‌ها و ملیت‌ها نشان دهنده جهانی شدن فرهنگ عاشورا است.
 
وی ادامه داد: همه انسان‌های پاک طینت و آزاده از مسلمانان و مسیحیان گرفته تا زرتشتی و کلیمی در یک زمان و مکان مقدس گرد هم می‌آیند و یک صدا پیشوا و الگوی آزادگی و جوانمردی خود را صدا می‌زنند و به مقام شامخ او و یاران باوفایش ادای احترام می‌کنند.
 
آیت الله طبرسی، حماسه عظیم اربعین حسینی را خیزشی جهانی علیه اردوگاه مستکبران عالم دانست و خاطرنشان کرد: هیچ قدرت معاندی قادر به تأثیرگذاری برای توقف و یا تضعیف آن نیست، زیرا که این جریان متصل به اقیانوس پر خیر و برکت عاشورا است.
افشین ایمانی
ارسال نظرات