۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۲۴۲۰۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مسؤولان به جای پرداختن به حاشیه‌ ها از هدر رفت منابع داخلی جلوگیری کنند

مسؤولان به جای پرداختن به حاشیه‌ ها از هدر رفت منابع داخلی جلوگیری کنند
حجت الاسلام مشایخ گفت: مسؤولان کشور به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای از هدر رفت منابع و ظرفیت‌های داخلی جلوگیری کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مسؤولان غرب استان، راه پیشرفت و توسعه کشور در عرصه‌های مختلف را ایستادگی و مقاومت در برابر سیاست‌های زیاده خواهانه آمریکا دانست.
 
وی با بیان این که مقام معظم رهبری همواره در سخنرانی خود بر ضرورت ایستادگی و مقاومت در برابر سیاست‌های یک جانبه گرایانه آمریکایی‌ها تأکید داشته و دارند، افزود: سر فرود آوردن در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا و سایر کشور‌های غربی موجب تشدید فشار‌ها و تحریم‌ها از سوی آن‌ها خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با ایستادگی و مقاومت، دشمن از مواضع خود به عقب رانده خواهد شد، ادامه داد: اگر امروز کشورمان در بسیاری از عرصه‌ها پیشتاز است به دلیل ایستادگی و مقاومت چهل ساله ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن از صدور گفتمان انقلاب اسلامی به سایر کشور‌های جهان هراسان است، افزود: به همین دلیل همه توان خود را به کار گرفته تا با تشدید فشارو تحریم زمینه انزوای ایران اسلامی را در مجامع جهانی فراهم کند.
 
حجت الاسلام مشایخ به شکست طرح انزوای جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: علیرغم همه تلاش‌های سیاسی و اقتصادی دشمن برای جلوگیری از اقتدار بین المللی ایران اسلامی، اما امروز نظام اسلامی در منطقه و مجامع بین المللی حضوری پررنگ و اثرگذار دارد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران اسلامی را شکست خورده دانست و افزود: ممکن است تحریم‌ها و فشار‌های ظالمانه اقتصادی مشکلاتی را برای ملت بزرگ ایران ایجاد کند، اما می‌تواند فرصت مغتنمی برای خودکفایی و پیشرفت کشور نیز باشد.
 
حجت الاسلام مشایخ با بیان این که امروز ملت بزرگ ایران به نتیجه رسیده است که باید روی پای خود بیاستد، ادامه داد: اعتماد کردن به سایر کشور‌ها اشتباهی راهبردی است که در مسأله برجام به وضوح آشکار شد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، تکیه بر توان و پتانسیل داخل را کلید حل مشکلات کشور دانست و خاطرنشان کرد: غربی‌ها نمی‌توانند شریک و همراه مطمئنی برای کشورمان باشند و این تجربه در موضوع برجام به اثبات رسیده است.
 
وی با بیان این که مسؤولان کشور به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای از هدر رفت منابع و ظرفیت‌های داخلی جلوگیری کنند، افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل بی توجهی مسؤولان به توان داخلی، بسیاری از پتانسیل‌های بومی کشور بلااستفاده مانده است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات